Rusta dig med verktyg för en social och spännande jul

Report this content

Julen närmar sig och för många kopplas den till känslor, kärlek och gemenskap. Men den kommer också med en hel del sociala situationer som inte alltid känns bekväma; företagsfesten på nya jobbet, glöggparty med affärsbekanta, julbord med tjocka släkten och mycket mer. Hyper Island har skapat en verktygslåda för att hjälpa dig i märkliga situationer, göra dig till drottningen av mingel, utveckla fantastiska team eller bara njuta av en annorlunda jul.

Om du bara visste hur du kunde bryta isen med stela familjemedlemmar eller om du kunde lära dig några smarta mingeltrick kunde julstämningen höjas ytterligare. Hyper Island är en kreativ skola som baserar hela inlärningsprocessen på verktyg och metoder i syfte att bygga relationer, förtroende i nya situationer, lagarbete, kreativitet och mycket mer. Julen är en lång och socialt intensiv period, och Hyper Island tyckte det var en bra idé att dela några verktyg som kan öka temperaturen i dess sammanhang och kanske fördjupa relationer på köpet.

Johanna Frelin, VD på Hyper Island, talar om att ha roligt, komma ut ur sin komfort zon och prova något nytt. Verktygen fungerar lika bra i sociala sammanhang, med eller utan barn, som i jobbsituationer:

- Jag är riktigt dålig på att mingla och litar alltid på min man att mingla för oss båda. När han inte är med känner jag mig helt vilsen. Dessa verktyg är jättesmarta och gör mig trygg. Plötsligt kan jag se på en glöggfest som ett roligt spel, säger Johanna Frelin.

Det finns mängder av situationer där den perfekta isbrytaren eller “energizern” kan komma väl till hands; på glögg med stela familjemedlemmar du inte har sett på länge, du hittar inget gemensamt intresse med din bordsdam (läs: din middagspartner är supertråkig) eller när det lägger sig en extrem tystnad i rummet efter uppackningen av fula presenter från svärföräldrarna.

- Jag vill gärna ha nära till skratt under julen och önskar att vi vågar skämta och ha kul med varandra. De här verktygen är en hjälp på vägen, både som isbrytare eller när energin behöver ångas upp, och jag kommer att utmana mig själv att använda minst två av dem under julhelgen, säger Johanna.

Hyper Islands verktygslåda består av tre Isbrytare för besvärliga situationer och två Energizers för att liva upp stämningen, kanske efter en fet middag eller ett familjegräl.

Innehåll i Verktygslådan:

Söta historier - Godis kan vara nycklar till okänd information.

3 frågors mingel - Lär känna nya sidor hos varandra och höj energin i rummet

Jag gillar dig, sötnos - Skratt och känslor. Men du får inte le.

Julknuten - Fysisk aktivitet för att ånga upp stämningen efter ett mastigt julbord.

Tysta Julspel - Värderingar och prioriteringar i ny tappning.

För mer information, besök www.hyperisland.com eller kontakta:

Alexandra Jerselius, Global PR & Communications Manager, Hyper Island, alexandra.jerselius@hyperisland.com, 46-704-102104

OM HYPER ISLAND

Hyper Island är en global utbildningsverksamhet med kreativitet och affärer i fokus, hängiven att hjälpa individer och företag att förändras med och se möjligheterna som skapas i den digiala evolutionen. Företaget grundades i Sverige 1996 och har ca 100 anställda i New York, Singapore, Manchester, London, Brasilien och Sverige. Hyper Island har mer än 20 000 alumni, i mer än 40 länder, från sina YH-utbildningar och företagskurser. 2010 belönades Hyper Island med Nationalencyklopedins Kunskapspris inom kategorin näringsliv “för inspirerande och innovativ kunskapsspridning som gynnar Sveriges konkurrenskraft och entreprenörsanda”.

Taggar: