Andra sänkningen på kort tid hos bolåneutmanaren Hypoteket

Den 11 maj sänkte Hypoteket 3 månadersräntan med 20 punkter. Den 12 april sänkte Hypoteket räntan med 10 punkter för kunder med bindningstid på 3 månader.

– Den 8 maj sänktes styrräntan med 25 punkter och vår sänkning av 3 månadersräntan är en direkt följd av det. Bara  för en månad sedan, i april, sänkte vi med 10 punkter och förekom alltså sänkningen från Riksbanken. Många hushåll har under det gångna året tyngts av högre omkostnader. Det känns bra på alla sätt och vis att kunna bidra till att hushåll med bolån får det lite lättare ekonomiskt, säger Carl Johan Nordquist, VD på Hypoteket Group.

Den nya räntan började gälla från och med den 11 maj.

För mer information kontakta gärna

Carl Johan Nordquist, VD Hypoteket Group 0703-147198

carljohan@hypoteket.com