Bolåneutmanaren Hypoteket sänker räntan på bolån med 3 månaders bindningstid

Riksbankens sänkning av styrräntan den 20 augusti och sjunkande upplåningskostnader gör att Hypoteket, från och med idag den 21 augusti sänker räntan på bolån med tre månaders bindningstid.

Hypoteket har sänkt räntan på bolån med tre månaders bindningstid fem gånger under 2024, och sammanlagt med 0,65 procentenheter. Under samma period har Riksbanken sänkt två gånger.

– Hushåll har pressats hårt av både stigande räntor och högre inflation. Riksbankens höjning av styrräntan åtta gånger på raken sedan våren 2022 har känts av hos hushållen. Även om det värsta verkar vara bakom oss så finns det fortfarande människor med bolån som drabbats hårt av det högre kostnadsläget. Det känns extra bra, från vårt håll, att vi kan erbjuda lägre räntor i det här läget, säger  Carl Johan Nordquist, VD på Hypoteket.

För mer information kontakta gärna

Carl Johan Nordquist, VD Hypoteket 0703-147198

carljohan@hypoteket.com

Hypoteket sänker räntan på bolån med tre månaders bindningtid.

Det känns extra bra, från vårt håll, att vi kan erbjuda lägre räntor i det här läget.
Carl Johan Nordquist