Hypoteket erbjuder bolån med 2 års bindningstid

Från och med igår, onsdag den 13 december, kan bolånekunder välja två års bindningstid på sina bolån hos Hypoteket. Förra veckan sänkte Hypoteket sina räntor på bolån, på grund av sjunkande upplåningskostnader, med bindningstid på ett, tre och fem år.

- Det känns bra att vi nu kan erbjuda en helt ny och konkurrensmässigt stark ränta till kunder som vill binda sitt bolån på två år, säger Carl Johan Nordquist, VD på Hypoteket.

- För hushåll som idag känner av den högre räntan och inte kan hänga med så mycket högre kan att binda sina bolån vara ett alternativ. Du vet vad du ska betala varje månad under bindningstiden vilket kan leda till minskad stress. Dessutom, tror jag, är en två års horisont på bostadsmarknaden ganska greppbar för hushåll. Därför är det väldigt glädjande att vi nu kan erbjuda en konkurrensmässigt bra ränta på bolån med två års bindningstid, avslutar Carl Johan Nordquist, VD på Hypoteket.

För mer information kontakta gärna

Carl Johan Nordquist
carljohan@hypoteket.com