Hytera hjälper Pegasus Racing till 5:e plats i Shanghai 6-timmars

Report this content

Shanghai 6-timmars är en långdistanstävling för sportvagnar som ingår i det prestigefyllda FIA World Endurance Championship. I årets upplaga – som gick av stapeln den 1:a november i Shanghai, Kina – lyckades Pegasus Racing-föraren David Cheng ta en hedrande 5:e plats i den mycket konkurrenskraftiga LMP2-klassen. Kommunikationen mellan depån och bilen – en #29 Morgan-Nissan – sköttes friktionsfritt med hjälp av utrustning från Hytera:

”Det är oerhört viktigt för hela teamet att vår kommunikationsutrustning verkligen presterar. Vi måste kunna informera föraren om den ideala tidpunkten att komma tillbaka till depån, och detta är bara möjligt om vi kan inhämta data från bilen kontinuerligt under loppet. Hytera har givit oss de förutsättningar vi behöver, och jag är övertygad om att detta har bidragit till att vi har lyckats så bra i de här tävlingarna. Därför ser vi också fram emot att uppgradera med ny Hytera-teknologi inom en snar framtid”, säger Julien Schell, grundare av Pegasus Racing.

Det var i juni tidigare i år – i samband med den legendariska tävlingen Le Man 24-timmars – som Hytera inledde sitt samarbete med Pegasus Racing. Hytera erbjöd då en helhetslösning med DMR-teknologi för att säkra kommunikationen mellan bil och depå och därigenom förbättra teamets chanser i FIA World Endurance Championship.

Eric Uggla

Ember Marketing

Ericuggla@embermarketing.se

Om FIA World Endurance Championship

FIA World Endurance Championship är ett bilsportsmästerskap för tillverkare och förare inom sportvagnsracing som startade 2012. Mästerskapet organiseras av Automobile Club de l'Ouest (ACO) och sanktioneras av Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). Serien är det första officiella världsmästerskapet för sportvagnar på två decennier och ersatte ACO:s Intercontinental Le Mans Cup. Mästerskapet innefattar ett flertal olika bilklasser som tävlar i långdistansracing.

Om Hytera Communications

Hytera Communications – grundat 1993 – är en ledande leverantör av professionell kommunikationsutrustning och professionella kommunikationstjänster med över 3 400 anställda. Företaget levererar digital och analog radiokommunikationsutrustning globalt med huvudkontor i Hi-Tech Industry Park, Shenzhen, Kina. Hytera Communications har en kundbas som spänner över 120 länder och regioner via drygt 600 internationella samarbetspartners. 2013 levererade företaget över 1 miljon PMR-terminaler till kunder runt om i världen.

Taggar:

Julien Schell, grundare av Pegasus Racing