• Hytera Communications/

Nya radioenheter från Hytera redo för svenska marknaden – levereras med inbyggda RFID-läsare och stöd för blandat analogt/digitalt radioläge

Report this content

Smidiga, tåliga och funktionsrika radioenheter med många användningsområden inom säkerhet, hotell, lagerhållning och detaljhandel.

Hytera – ledande leverantör av professionell trådlös kommunikationsutrustning – meddelar nu att två nya portabla DMR-radioenheter lanseras på den svenska marknaden: Digital Migration Radio PD405 och Digital Patrol Radio PD415. Enheterna erbjuder en mängd olika funktioner till ett mycket bra pris utan att kompromissa med kvaliteten. De är tåliga, lätta att använda och klassade för IP55 (PD405), IP54 (PD415) och MIL-STD 810 C/D/E/F/G.

Både PD405 och PD415 är lämpliga för användning inom säkerhet, hotell, lagerhållning och detaljhandel och är ett bra val för alla företag som vill gå över från analogt till digitalt och samtidigt behålla en blandad infrastruktur.

Funktionen Analogue & Digital Mixed Channel gör det möjligt för PD405 och PD415 att känna igen både analoga och digitala signaler. Enheterna växlar automatiskt mellan de två lägena för att ta emot signalerna på samma kanal och svarar också på inkommande samtal under den tid Talk Back-funktionen är aktiv. Detta är perfekt för alla som redan satsat mycket på sin befintliga radioinfrastruktur och vill få ut det mesta av sin investering.

PD415 är ett bra alternativ för exempelvis säkerhetsbranschen där RFID-taggen har kommit att fungera som ID-bevis. Den inbyggda RFID-taggen som finns i PD415 kan läsa av andra taggar och sedan skicka informationen vidare, vilket gör den till ett utmärkt val för patrullerande vakter. PD415 kan även integreras till fullo med Hytera Patrol System – en helhetslösning för loggning av anställdas ronder och rörelser i realtid. RFID-systemet har även ett öppet API som gör det möjligt för mjukvaruutvecklare att skapa egna applikationer till teknologin.

Fördelar med PD405 och PD415:

• Komplett utbud av funktioner för röstsamtal, inklusive Private, Group och All call
  • Liten, elegant och tunn design. Perfekt för patrullerande anställda och för alla som måste ha en radio till hands 24/7
  • Lång batteritid på 16 tim i digitalt läge under en arbetscykel på 5-5-90 vid 1500Ah
  • Stödjer ”one touch”-funktioner för röstmeddelanden och förprogrammerade textmeddelanden
  • Dual Mode som stödjer analoga och digitala signaler med automatisk växling tack vare funktionen Analogue & Digital Mixed Channel
  • DMRA – Direct Mode TDMA (True 2-slot) med stöd för två simultana röstsamtal över en och samma frekvens
  • Voice Operated Transmit (VOX) gör det möjligt för användaren att starta röstöverföring direkt med rösten (utan att använda PTT-knappen)

Digital Migration Radio PD405 och Digital Patrol Radio PD415 finns nu tillgängliga i Sverige via Hyteras återförsäljare. För fullständiga specifikationer, vänligen besök följande länkar: PD405 och PD415. Övrig information om Hyteras produkter hittar du här: http://www.hytera.com

Eric Uggla

Ember Marketing

ericuggla@embermarketing.com

Om Hytera Communications

Hytera Communications – grundat 1993 – är en ledande leverantör av professionell kommunikationsutrustning och professionella kommunikationstjänster med över 3400 anställda. Företaget levererar digital och analog radiokommunikationsutrustning globalt med huvudkontor i Hi-Tech Industry Park, Shenzhen, Kina. Hytera Communications har en kundbas som spänner över 120 länder och regioner via drygt 600 internationella samarbetspartners. 2013 levererade företaget över 1 miljon PMR-terminaler till kunder runt om i världen.

Taggar: