20 nya arbetstillfällen när Hedin Bil öppnar Ford-anläggning i Nacka

Hedin Bil fortsätter sin expansion när man till hösten öppnar sin sjunde Ford Hedin Bil-anläggning. På bästa läge i Nacka kommer denna anläggning att generera ett stort antal nya arbetstillfällen.

Göteborg, den 14 augusti 2018

Hedin Bil är idag den största Ford-återförsäljaren i Sverige. Under det senaste året har anläggningar i Segeltorp, Kungsbacka och Eskilstuna tillkommit samt att en etablering i Bromma har påbörjats. Nacka-anläggningen kommer att bli den sjunde single brand-anläggningen för Ford.

Det är i Peugeots tidigare lokaler, med bästa läge på Vikdalsgränd 1, vid Värmdöleden, mitt emot Nacka Forum som den nya anläggningen kommer att vara belägen.

Anläggningen är 3600 kvadratmeter stor med tillhörande 1100 kvadratmeter parkeringsgarage. Anläggningen kommer att sysselsätta mellan ca 20 personer inom försäljning och servicemarknad.

Utöver försäljning av Fords hela sortiment av personbilar och transportbilar, kommer ett ”Begagnatcenter” med försäljning av begagnade bilar av olika märken finnas. Med det breda sortimentet möjliggörs synergieffekter med Hedin Bil-koncernens övriga märken.

Planerad att öppna i oktober 2018.

Aktiebolaget I.A. Hedin Bil (publ)

För lediga jobb gå till www.hedinbil.se/om-oss/jobb/

Om oss

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 100 platser i Sverige, Norge och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2450. www.hedinbil.se ® I.A. Hedin Bil är ett registrerat varumärke som ägs till 91% av Anders Hedin Invest-koncernen och till 9% av Ingemar Hedin.