Hedin Belgien Bil AB har ingått avtal att förvärva Rudi Vertommen NV.

Göteborg, 22 Augusti 2019

I.A. Hedin Bil AB har genom dotterbolaget Hedin Belgien Bil AB ingått i avtal att förvärva Rudi Vertommen NV. Transaktionen omfattar en fullserviceanläggning för Mercedes-Benz personbilar och transportbilar. Verksamheten bedrivs under varumärket Vertommen och är belägen i Boortmeerbeek, Belgien.

- Under 2018 tog vi framgångsrikt över tolv Mercedes-Benz anläggningar i och runt Gent och Antwerpen. Under 2019 har vi tillträtt två Mercedes-Benz fullserviceanläggningar mellan Gent och Antwerpen. Förvärvet av Rudi Vertommen NV. är ett viktigt geografiskt tillägg till vår befintliga affär och jag ser fram emot att utöka vårt erbjudande på den belgiska marknaden.”, säger Koncernchef Anders Hedin.

Under 2019 omsatte Rudi Vertommen NV. 24 miljoner Euro och verksamheten sysselsatte 23 anställda.

När förvärvet är genomfört kommer Hedin Bil att ha totalt 15 Mercedes-Benz anläggningar i Flandern, Belgien.

VD: Anders Hedin, anders.hedin@hedinbil.se

Media hänvisas till: press@hedinbil.se

Presskontakt I.A. Hedin Bil AB: press@hedinbil.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 115 platser i Sverige, Norge och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2450. www.hedinbil.se