Hedin Bil expanderar och öppnar ny anläggning i Alingsås

Hedin Bil har under många år drivit en bilanläggning i Alingsås. För att möta kundernas ökande efterfrågan på produkterna och tjänsterna öppnas nu en helt nybyggd anläggning. Från oktober kommer det att nu finnas två anläggningar på orten.

Göteborg, 5 oktober 2020

Peter Bengtsson, Platschef säger: ”Vårt mål är alltid att erbjuda våra kunder utmärkt service oavsett om det handlar om att köpa en bil eller serva en bil. I och med öppningen av den nya anläggningen har vi alla förutsättningar och möjligheter att leverera en kundupplevelse av högsta klass. Jag är väldigt förväntansfull, glad och stolt över satsningen som Hedin Bil gör här i Alingsås.”

I den nybyggda anläggningen, som ligger på Malmgatan 14, ett stenkast från den befintliga anläggningen, kommer försäljningen av nya bilar från Kia och Nissan att flytta in. Auktoriserad verkstad för samma märken samt ett brett utbud av tillbehör, reservdelar, däck och hjultjänster kommer också att erbjudas – med andra ord allt som en bilägare kan tänkas behöva.

Den nya anläggningen på ca 2800 m² är modernt designad och är bland annat anpassad för att möta den ökade efterfrågan på elektrifierade och laddbara bilar. Laddningen av dessa bilar, samt all övrig elförbrukning på anläggningen, kommer till 100% från förnybara energikällor.

I den befintliga anläggningen på Malmgatan 4 blir det i och med den nya anläggningen nu plats för hela Mercedes-familjen och här kommer kunderna från och med oktober hitta både Mercedes-Benz personbilar och transportbilar.

I samband med expansionen utökas personalstyrkan med ytterligare sju personer och antalet sålda bilar per år beräknas att dubbleras.

Peter Bengtsson, Platschef säger: ”För mig personligen känns det också bra att bidra med fler arbetstillfällen på orten. Och att vi nu också satsar ännu mer på transportbilar hoppas vi ska hjälpa lokala företag som tex hantverkare att växa sina verksamheter. Det som är bra för vårt närområde är i förlängningen också bra för oss.”

Hedin Bil Alingsås - Bilvaruhuset öppnar dörrarna torsdagen den 8 oktober. Den nya anläggningen och inflyttningen av hela Mercedes-Benz familjen firas stort med fantastiska invignings-erbjudanden och en invigningsfest som pågår från torsdagen 8 oktober fram till söndagen den 11 oktober.

press@hedinbil.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns 32 varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på över 100 platser i Sverige, Norge, Belgien och Schweiz. www.hedinbil.se