Hedin Bil flyttar sin verksamhet från Kista till Spånga och Akalla

Den sista mars flyttar Hedin Bil sitt transportbilscenter från Kista till bilanläggningarna i Akalla och Spånga. Lokalerna kommer att tas över av en annan verksamhet inom Hedin Bil-koncernen.

Göteborg, 27 mars 2019.

Beslutet att flytta över transportbilsverksamheten till två andra anläggningar är baserat på en rad olika faktorer.

– Hedin Bil har stor efterfråga på transportbilar och vi har outnyttjad plats och utrymme på både Hedin Bil i Spånga och Akalla, samtidigt som vår verksamhet växer och behöver mer utrymme för försäljning och verkstadsarbete. Genom att flytta verksamheten blir en befintlig verksamhet till två större, säger Morten Westby, VD för Hedin Stockholm Bil AB.

Samtliga anställda har valt att följa med i flytten till de två andra anläggningarna.

– Initialt blir det givetvis lite förändringar för både kunder och personal. Våra anställda får nya kollegor och en ny arbetsplats. Våra kunder som tidigare besökte Kista får nu välja något av de andra alternativ vi erbjuder i Stockholmsområdet, avslutar Morten.

Lokalen som Hedin Bil i Kista huserade i kommer dock inte att stå tom, utan överlåts till en annan verksamhet inom Hedin Bil-koncernen.