Hedin Bil fortsätter att utöka sin försäljning av Mitsubishi

Nu finns bilmärket Mitsubishi även hos Hedin Bil i Lund, Halmstad, Malmö och Spånga. På alla fyra anläggningarna kan man nu både köpa, serva och reparera sin Mitsubishi. Det är främst storsäljaren plug-in hybriden Outlander PHEV som drar satsningen framåt.

El och plug-in hybrider är en starkt växande marknad i Sverige. Nya skatteregler och en ökad allmän miljödebatt får efterfrågan att stiga. För de som kör tjänstebil blir förmånsvärdet av en el och plug-in hybrid fördelaktigt. Alla orsaker till att Hedin Bil ser segmentet växa. En av storsäljarna är Mitsubishi plug-in hybrid Outlander PHEV.

Hedin Bil beslutade i november 2018 för att utöka försäljningen av märket till Lund, Halmstad, Malmö och Spånga. Ingen av anläggningarna kunde då erbjuda el eller plug-in hybrider, men det kan man alltså nu genom Mitsubishi.

– Satsningen vi gör med Mitsubishi är geografiskt strategisk. Vi såg ett behov och en ökad efterfrågan på både PHEV-bilar och Mitsubishi i de områdena vi nu börjat sälja dessa bilar på. Våra kunder har efterfrågat fler alternativ och Hedin Bil har möjlighet att lyssna och anpassa sig, menar Stefan Elmström som är märkeschef för Mitsubishi på Hedin Bil.

Mitsubishi erbjuder även pick-up:en L200 på Hedin Bils transportbilscenter både i Malmö och i Spånga. Modellen kompletterar Malmö-anläggningens modellprogram bra då Fiat Fullback kommer att sluta tillverkas och då ersätts med L200.

2018 sålde Hedin Bil 899 bilar av märket Mitsubishi varav 530 stycken var av modellen Outlander PHEV. 2019 tror både vi, Mitsubishi och branschaktörer som Bil Sweden att försäljningen av plug-in och elbilar kommer att öka.

­– Målsättningen för 2019 är hög, vi hoppas kunna sälja runt 1300 Mitsubishi under 2019. Merparten av dessa tror vi är plug-in hybrider, avslutar Stefan.

Hedin Bil erbjuder ett helhetserbjudande (försäljning, service och verkstad) av Mitsubishi på 14 anläggningar runt om i Sverige.