Hedin Bil förvärvar Ford-anläggning i Västerås

Hedin Mölndal Bil AB, dotterbolag till I.A. Hedin Bil AB, växer genom förvärvet av ytterligare en Ford-anläggning.

Göteborg, 6 december 2019

Hedin Bil förvärvar inkråmet i konkursen efter HermiBil i Mälardalen AB med anläggning i Västerås. Övertaget sker den 6 december och efter förberedelser kommer en nyöppning äga rum den 13 januari 2020.

Anderz Larqvist, VD Hedin Mölndal Bil AB, säger: ”Vi fortsätter satsa på Ford i Sverige, och denna anläggning kommer bli ett fint komplement till våra befintliga anläggningar. Här kan Ford-kunden hitta allt märket har att erbjuda. Här erbjuds både försäljning av nya och begagnade Ford, service och verkstadstjänster, reservdelar, tillbehör och däckhotell. Allt för att erbjuda en så bra upplevelse som möjligt.
Utöver försäljningen av Ford-bilar kommer det att erbjudas ett stort sortiment av begagnade bilar under begreppet Hedin Certified, vilket är ett helt nytt koncept för hur man köper en begagnad bil. Målsättningen är att bli en ledande marknadsplats för begagnade bilar i Mälardalen”.

Anläggningen omfattar 4 400 m2 och blir den åttonde Ford-anläggningen som saluför Ford i Göteborgs- och Stockholmsregionerna samt nu två anläggningar i Mälardalen.

Ca 20 personer kommer anläggningen att sysselsätta och man beräknar sälja 700 fordon årligen.

Anläggningen i Västerås finns på Elledningsgatan 2 i Västerås och en nyöppning sker den 13 januari 2020.

I.A. Hedin Bil AB
(publ)

press@hedinbil.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 100 platser i Sverige, Norge och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2 450. www.hedinbil.se