Hedin Bil förvärvar Skadecenter i Borås och storsatsar på ett renodlat skadecenter i Boråsregionen

Hedin Bil tar nu nästa steg och växer med kunderna på service och verkstad i Borås.

Göteborg, 1 okt, 2018.

I.A. Hedin Bil har genom dotterbolaget Hedin Göteborg Bil AB förvärvat Skadecenter i Borås AB. Hedin Bil i Borås har haft en stark tillväxt under de senaste åren och för att möta kundernas behov ökar man genom förvärvet antalet serviceplatser i den befintliga anläggningen på Pickesjövägen utmed riksväg 40. Detta sker genom att flytta plåtverkstaden till Skadecenter i Borås lokaler på Verkstadsgatan 3. Med denna storsatsning säkerställs god kvalité och korta väntetider.

Daniel Kjellberg, platschef Hedin Bil i Borås:

- Den fantastiska försäljningsökningen vi har haft under de senaste åren ger oss nu möjlighet att storsatsa på ett renodlat skadecenter i Boråsregionen. Genom detta förvärv kommer vi att förbättra servicegraden för våra kunder i Borås både på vår
serviceverkstad samt vår plåtverkstad, vilket är ett viktigt steg i vår vidare expansion.

Skadecenter i Borås grundades 1984 av Wåge Sörman. Verksamheten bedrivs idag i egenägda lokaler i Borås. Utöver verkstaden bedrivs även försäljning av varumärkena Iveco och Isuzu, vilket kommer att fortsätta under en övergångsperiod. Skadecenter i Borås omsatte 86 Mkr under räkenskapsåret 2017/2018 och sysselsätter idag 14 anställda.

-Företaget kommer att utvecklas med Hedin och det känns mycket bra. Nya Hedin Bil Skadecenter kommer att bli Borås modernaste och största skadeverkstad, säger grundaren Wåge Sörman.