Hedin Bil lanserar Hedin Certified med visionen att bli Sveriges största online/offline återförsäljare av begagnade bilar

Den 1 november lanserar Hedin Bil sin nya affärsmodell Hedin Certified som ger Hedin Bil-koncernen en unik position på begagnatmarknaden.

Göteborg, den 31 oktober 2018

Vi är fast övertygade om att handeln med begagnade bilar i Sverige är en stor del av framtidens bilhandel, men att den kan bli mer professionell än vad den är i dagsläget. För att leda denna utveckling lanseras Hedin Certified.

Hedin Certified är ett koncept för att göra både köpet och försäljningen av begagnade bilar tryggt, prisvärt och enkelt. Målsättning är att erbjuda Sveriges största och mest pålitliga marknadsplats för begagnade bilar.

Hedin Certified är ett kvalitetsmärke som står för en noggrant utvald, testad och certifierad bil. Vi kombinerar låga, fasta priser på bilarna vi säljer med snabb och personlig service. Kunden kan enkelt beställa sin bil online och få den levererad kostnadsfritt till en av våra 80 Hedin Bil-anläggningar i Sverige. Bilar som är Hedin Certified kommer med 12 månaders garanti, 12 månaders vägassistans, 14 dagars försäkring, 14 dagars bytesrätt och finansieringsmöjligheter.

Vi säljer idag ca 30 000 begagnade fordon årligen och med vårt nya koncept Hedin Certified kommer vi att öka denna volym. Vi vill att det ska vara en självklarhet att komma till oss om man vill sälja eller köpa en begagnad bil, säger Hakim Chebil, chef för Hedin Certified.

Konceptet kommer också att innehålla en möjlighet för bilhandlare att delta i auktioner.

Om oss

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 100 platser i Sverige, Norge och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2450. www.hedinbil.se ® I.A. Hedin Bil är ett registrerat varumärke som ägs till 91% av Anders Hedin Invest-koncernen och till 9% av Ingemar Hedin.

– Vi säljer idag ca 30 000 begagnade fordon årligen och med vårt nya koncept Hedin Certified kommer vi att öka denna volym. Vi vill att det ska vara en självklarhet att komma till oss om man vill sälja eller köpa en begagnad bil.
Hakim Chebil