Hedin Bil öppnar ny Kia-anläggning i Göteborg

Göteborg, 14 oktober 2019

Kia växer och är nu ett av Sveriges största märken. För att möta den stora efterfrågan öppnar nu Hedin Bil en helt nybyggd, 2 500 m2 stor KIA-anläggning i Göteborgsområdet.

Victor Liljenberg, Företagschef, säger: ”Den här satsningen visar våra kunder att det är till Hedin Bil de skall komma för att få den bästa Kia-upplevelsen, oavsett om det handlar om att köpa en bil eller serva en bil. Jag är väldigt glad och stolt över att vi nu inom Hedin Bil öppnar Göteborgs modernaste Kia-anläggning.”

Anläggningen är 2 500 m2 stor och är en av fem Kia Red Cube-anläggningar i Sverige, den ligger belägen i området Tagene och blir norra Göteborgs enda Kia-anläggning.

Byggnaden är designad med framtidens bilägande i åtanke och har bland annat solceller på taket för att kunna ladda det ökande antalet elbilar på ett hållbart sätt. Här kan Kia-kunden hitta allt märket har att erbjuda. Här erbjuds både försäljning av nya och begagnade Kia, service och verkstadstjänster, reservdelar, tillbehör och däckhotell. Allt för att erbjuda en så bra Kiaupplevelse som möjligt.

11 personer kommer att vara sysselsatta här och man beräknar att sälja 650 nya och begagnade Kia årligen.

Göteborgs modernaste Kia-anläggning öppnar på Trankärrsgatan 3 i Tagene den 16 oktober och invigs med fantastiska premiärerbjudanden och ett firande som pågår fram
till söndagen den 20 oktober.

press@hedinbil.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 100 platser i Sverige, Norge och Belgien. Omsättningen för 2018 uppgick till 21 miljarder SEK och antalet anställda var 2 450. www.hedinbil.se