Hedin Bil öppnar ny Kia-anläggning i Trollhättan

Kia växer och är nu ett av Sveriges största bilmärken. För att möta den stora efterfrågan öppnar nu Hedin Bil en helt nybyggd, 2000 m2 stor Kia anläggning i Trollhättan.

Göteborg, 20 januari 2020

Fredrik Larsson, Företagschef säger: ”Vi på Hedin Bil vill alltid leverera den bästa upplevelsen till våra kunder oavsett om det handlar om att köpa en bil eller serva en bil. Med den nya anläggningen har vi alla förutsättningar och möjligheter att leverera en Kia-upplevelse av högsta klass och jag är väldigt glad och stolt över satsningen Hedin Bil gör på Kia i Trollhättan.”

Anläggningen är 2 000 m2 stor och är en av fem Kia Red Cube-anläggningar i Sverige. Den ligger belägen på Överby och blir Trollhättan områdets enda anläggning för Kia. Byggnaden är modernt designad och är bland annat anpassad för att möta den ökade efterfrågan på elektrifierade och laddbara bilar. Laddningen av dessa bilar, samt all övrig elförbrukning på anläggningen, kommer till 100 % från förnybara energikällor.

Här kommer Kia-kunden hitta allt märket har att erbjuda. Både försäljning av nya och begagnade Kia, service och verkstadstjänster, reservdelar, tillbehör och däckhotell kommer att finnas tillgängligt här. Allt för att leverera en så bra och smidig Kia-upplevelse som möjligt.

Hedin Bils helt nya Kia-anläggning öppnar på Överbyvägen 29 i Trollhättan den 23 januari och invigs med fantastiska premiärerbjudanden och ett firande som pågår fram till söndagen den 26 januari.

I.A. Hedin Bil AB

(publ)

press@hedinbil.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns 32 varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på över 100 platser i Sverige, Norge, Belgien och Schweiz. www.hedinbil.se

Hedin Bil-koncernen ingår i Anders Hedin Invest-koncernen tillsammans med Klintberg & Way-koncernen, Mabi Rent, Car to Go Sweden, Hedin IT och I.A. Hedin Fastighet-koncernen. Anders Hedin Invest är även delägare i Lasingoo Sverige AB, Consensus Asset Management AB samt majoritetsägare i Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest-koncernens omsättning för rullande 12 månader beräknas uppgå till ca 27 miljarder SEK och antalet anställda är ca 4 000.