Hedin Bil öppnar sin sjunde Ford-anläggning

Den 1 november är det dags för öppningen av Hedin Bils sjunde Ford-anläggning. På Vikdalsgränd 1 slår portarna upp och man kommer att erbjuda hela Fords produktprogram och transitcenter.

I Peugeots gamla lokaler på Vikdalsgräns 1 har det skett en transformation de senaste månaderna. Ut med det gamla och in med det nya när Hedin Bil öppnar sin sjunde anläggning tillsammans med Ford. 12 personer har anställts, anläggningen har rustats upp till Hedin-standard och hela Fords modellprogram står redo när man den första november välkomnar allmänheten.
­– Jag är oerhört spänd och förväntansfull. Det här kommer att bli riktigt bra, säger den nya platschefen Joakim Karlberg som anställdes i början av september. Hans jobb de senaste månaderna har varit att bygga upp en anläggning helt från grunden.

– Det har varit ett stort intresse från allmänheten sedan vi utannonserade den här nyheten i augusti. För Ford har den här delen av regionen varit en vit fläck, och det är efterlängtat att få hit Ford av många kunder, säger Anderz Larqvist som är VD för det Hedinbolag som bedriver Fordverksamhet, Hedin Mölndal Bil AB.

Lokalerna på drygt 3600 kvm består av en fullserviceanläggning med bilförsäljning, verkstad, reservdelar och rekond. Utöver det kommer det helt nya konceptet Hedin Certified att finnas på anläggningen. Genom Hedin Certified blir både köpet och försäljningen av begagnade bilar tryggt, prisvärt och enkelt. Anläggningen i Nacka är en av de fem anläggningar där Hedin Certified rullas ut på från start den 1 november.

Hedin Bil är idag den största Ford-återförsäljaren i Sverige. Under det senaste året har anläggningar i Segeltorp, Kungsbacka och Eskilstuna tillkommit samt att en etablering i Bromma har påbörjats. Nacka-anläggningen är den sjunde single brand-anläggningen för Ford.

Portarna till Hedin Bil Ford i Nacka öppnar klockan 07.00 den 1 november.

Anderz Larqvist
Jag är oerhört spänd och förväntansfull. Det här kommer att bli riktigt bra.
Joakim Karlberg