Hedin Bil utökar sin försäljning av bilmärket DS

Hedin Bil storsatsar med DS genom att utöka försäljningen av märket på fler anläggningar. Fokus för året är kritikerrosade DS7 Crossback. Senare under 2019 förväntas också elbilen DS3 Crossback E-tense att lanseras.

DS är bilmärket som lanserades 2014 och vilket är PSA-gruppens satsning på premiumsegmentet. Sedan 2014 säljer Hedin Bil DS på sin anläggning i Akalla. Nu utökar Hedin Bil utbudet av DS och från och med nu finns DS tillgängligt på anläggningarna i Akalla och Malmö Jägersro. Denna satsning görs i samband med nya spännande nyheter från DS, samt att nya generalagenten K.W. Bruun Autoimport satsar med DS i Sverige.

– Vi tycker att det är bra att man satsar med DS på riktigt nu i Sverige. DS har tidigare varit en doldis, tillgängligt endast i Stockholm. Märket förtjänar mycket mer uppmärksamhet och fler nöjda ägare. Vi på Hedin Bil erbjuder från och med nu både försäljning och service av DS i Stockholm och Malmö, säger Morten Westby, VD för Hedin Stockholm Bil AB.

Nyheten för året är nya DS7 Crossback, en premiumbil i SUV-segmentet. Bilen har fått fin respons från branschen som testat bilen inför lansering. Den beskrivs som en lyxigare SUV, inspirerad av Haute Couture och byggd på en av de bästa plattformar som producerats. Fokus ligger på komfort och elegans. Senare under året kommer PSA-gruppen allra första elbil och det är en DS3 Crossback E-tense.

DS7 Crossback finns nu tillgänglig för provkörning och i lager i Hedin Bils anläggningar i Akalla och Malmö.

På Hedin Bils anläggning i Akalla får man också, som den första anläggningen i Sverige, in nya DS3 Crossback som är en mindre premium-SUV. Också den har fått mycket positiv respons av testförare. Hedin Bil blir alltså först i Sverige att visa upp den här modellen. Bilen är just nu i produktion och den kommer att finns tillgänglig hos Hedin Bil i Akalla från slutet av maj 2019.

Presskontakt: Emma Andersson, +46 707 936 053; emma.andersson@andershedininvest.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 110 platser i Sverige, Norge och Belgien. Försäljningen 2017 uppgick till 12,7 miljarder SEK och antalet anställda var drygt 2700. www.hedinbil.se