Skadecenter i Borås AB är nu Hedin Bil Skadecenter i Borås

Den 1 november tog Hedin Bil över driften av Skadecenter i Borås. Fram tills den 31 december bedrivs verksamheten som tidigare för att den 1 januari bli Borås modernaste och största skadeverkstad.

Göteborg, 5 nov, 2018.

I oktober förvärvade I.A. Hedin Bil AB, genom dotterbolaget Hedin Göteborg Bil AB, Skadecenter i Borås AB. Tack vare en stark tillväxt under de senaste åren fanns ett behov av att öka antalet serviceplatser i Hedin Bils befintliga anläggning på Pickesjövägen. Genom förvärvet flyttas befintlig skadeverkstad till de nya lokalerna på Verkstadsgatan 3 den 1 januari.
– V
i kommer i och med denna förändring att anställa ytterligare mekaniker till vår nuvarande anläggning och vi har en pågående rekryteringsprocess igång nu, säger Daniel Kjellberg, platschef Hedin Bil Borås.

På den nuvarande Hedin Bil-anläggningen i Borås kommer inga förändringar för kunder ske, förutom när kunden behöver uppsöka en skadeverkstad. Då kommer man alltså att från den 1 januari 2019 åka till Verkstadsgatan 3 istället för Pickesjövägen som tidigare.
–
Vi har fram tills årsskiftet på oss att skapa de bästa förutsättningarna för att det ska bli så enkelt och smidigt som möjligt för våra kunder. Genom detta förvärv kommer vi att förbättra servicegraden för våra kunder i Borås både på vår serviceverkstad samt vår skadeverkstad, vilket är ett viktigt steg i vår vidare expansion, säger Daniel.

Skadecenter i Borås grundades 1984 av Wåge Sörman. Verksamheten bedrivs idag i egenägda lokaler i Borås. Skadecenter i Borås omsatte 86 Mkr under räkenskapsåret 2017/2018 och sysselsätter idag 14 anställda.
– Företaget kommer att utvecklas med Hedin och det känns mycket bra. Nya Hedin Bil Skadecenter kommer att bli Borås modernaste och största skadeverkstad, sa grundaren Wåge Sörman den 1 oktober 2018.

Daniel Kjellberg, platschef Hedin Bil i Borås