i3 micro technology tecknar order för IP-TV med amerikanska General Dynamics

Report this content

i3 micro technology tecknar order för IP-TV med amerikanska General Dynamics - i3:s set-top-boxar installeras på hotellrum runt om i världen Kistaföretaget i3 micro technology, som utvecklar och marknadsför produkter för IP-TV och IP-telefoni, har tecknat en genombrottsorder med amerikanska General Dynamics Interactive, som är en del av General Dynamics (NYSE: GD). Affären avser leverans av ett stort antal set-top-boxar för användning på hotellrum världen över. Ordern är initialt värd 2 miljoner dollar under 2002, med potential för betydligt högre ordervärde under 2003 och följande år. Leveransen av i3:s system startar under tidig höst i år till två hotell i USA. Kontraktet är ett resultat av åtta månaders samarbete företagen emellan med målet att integrera i3:s digitala set-top-box, Mood(TM) Box, med General Dynamics IntrigueSM Multimedia System. Lösningen som i3 och General Dynamics erbjuder gör det möjligt för hotellgäster att beställa äkta video-on-demand med DVD-kvalitet och höghastighetsinternet genom TV-apparaten eller genom att ansluta en bärbar dator till i3:s set-top box. Hotellgästerna har också möjlighet att e-shoppa och ta del av andra hotelltjänster genom Intrigue-systemet. - För oss är denna affär ett stort genombrott av två anledningar. För det första är detta vår största order hittills och för det andra får vi med denna affär möjlighet att visa upp våra produkter för hundratusentals internationella användare, säger Hans Holmberg, VD för i3 micro technology. - Vi ser framemot ett framgångsrikt samarbete med i3, säger Al Whitmore, Vice President, General Dynamics Interactive. Om i3 micro technology i3 micro technology bildades 1997 och är ett svenskt företag med huvudkontor i Kista. i3 utvecklar och marknadsför produkter och helhetslösningar för distribution av TV, video och telefoni över IP-nät. Bland ägarna finns Servisen Private Equity Fund I & II, Investment AB Spiltan och Catella. Se vidare: www.i3micro.com Om General Dynamics General Dynamics Interactive (GDI) är en del av General Dynamics C4 Systems, en affärsenhet på General Dynamics (NYSE: GD). GDI har lång erfarenhet av att leverera pålitliga och komplexa kommunikationssystem till ett brett urval av kunder. Intrigue är företagets digitala interaktiva informations- och underhållningssystem med funktionalitet för bredband, e-handel, video-on-demand, samt ljud- och videokommunikationstjänster. GDI har installerat sitt system på hotell världen över i drygt två års tid. General Dynamics har sitt huvudkontor i Fall Church, Virginia, USA och har 54 000 anställda och en omsättning på 12 miljarder dollar under 2001. Företaget har en ledande position inom land- och amfibie system för strid, företagskritiska informations- och tekniksystem, skeppsbyggnad och marinsystem samt affärsflyg. För mer information, vänligen kontakta: i3 micro technology General Dynamics C4 Systems Jonas Dahllöf, Augusta Anderson, Manager, Public Affairs & Marketing Director Communications Tel: 08-506 388 00 Tel: +1 508-880-1636 or +1 781-455-5461 E-post:jonas.dahllof@i3micro.com E-post: augusta.anderson@gdc4s.com Bilder och mer information om Mood(TM) Box finns på: www.i3micro.com/i3web/press.php ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00160/wkr0002.pdf