• IAAM/

Pressinbjudan: Forskare från 50 länder samlas på konferensen The Silver Jubilee Assembly på Viking Line – genombrottsforskning inom flera fält presenteras

Report this content

Den 24–27 mars 2019 arrangerar International Association of Advanced Materials (IAAM) sin 25:e Advanced Materials Congress: The Silver Jubilee Assembly på Viking Lines M/S Mariella, som går från Stockholm till Helsingfors. Under kongressen deltar forskare och företagare från 50 länder och genombrottsforskning inom flera fält, såsom framtidens elbilsbatterier och nanoteknologi för hälsosektorn, kommer presenteras.

– Viking Line är stolta över att IAAM sedan fem år tillbaka valt oss för sina internationella forskningskonferenser Knowledge Experience at Sea. Genom åren har omkring 5000 forskare och studenter från över 100 länder deltagit, och vi tycker det är fantastiskt roligt att få vara en del i att främja viktig forskning. Att IAAM håller sina konferenser på våra fartyg visar också på bredden i vårt utbud. God mat, underhållning, skräddarsydda aktiviteter och förstklassiga konferensmöjligheter, säger Anders Ferngren, försäljningschef grupp-, konferens- och specialkryssningar Sverige.

Den 25 och 27 mars har vi nöjet att välkomna media ombord Viking Line M/S Mariella, när den ligger i hamn, för att intervjua talare och grundaren av IAAM, Dr. Ashutosh Tiwari.

Vad: Genombrottsforskning presenteras på The Silver Jubilee Assembly.

När: 25 mars kl. 10:30 och 27 mars kl. 14:30.

Var: Viking Line M/S Mariella, Terminalen Stadsgården, Stockholm.

Registrering: Oscar Wiktorsson, tfn: +46 (0)702 50 97 29, e-mail oscar.wiktorsson@perspective.se

Kongressen innefattar tre forskningsfält: avancerade funktionella material, spektroskopi och elektrokemi, med målet att bana väg för multi-inter-transdisciplinär forskning och innovation.

Under de tre kryssningsdagarna kommer genombrottsforskning presenteras inom flera områden såsom framtidens elbilsbatterier, nanoteknologi för sjukvårdssektorn och funktionella framsteg inom materialforskningen. Flera produktlanseringar kommer också ske inom områdena bärbara IOT (Internet of things), mikrobatterier, nano-vattenfilter.

Kongresserna anordnas av International Association of Advanced Materials, IAAM, en non-profit-organisation som verkar för att skapa forum för utbildning och spridning av forskning inom de snabbt expanderande fälten kring avancerade material.

Bakom satsningen står Dr. Ashutosh Tiwari. Dr. Tiwari är grundare av International Association of Advanced Materials, vd på Institute of Advanced Materials VBRI och chefredaktör på Advanced Materials Letters. Han är aktivt involverad i translationell forskning, speciellt innovation och teknologi för smarta enheter. Dessa har seglat upp som en mångsidig plattform för att bygga toppmoderna system för att integrera AI-teknologi inom medicin, säkerhet, energiförsörjning och miljöfrågor. De senaste tio åren har hans fokus riktats mot att utveckla globala nätverk inom forskning och utbildning genom att föra olika forskningsfält samman för att lära och dra nytta. Han är också aktivt involverad i utvecklingen av e-kliniker för massmedicin till den indiska landsbygden och andra delar av södra Asien.

För mer information kontakta:
Dr. Ashutosh Tiwari, grundare IAAM, tfn: +46 (0)1313-2424, e-mail: director@iaam.se
Anders Ekhammar, presskontakt IAAM, tfn: +46 (0)707 46 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se

www.iaamonline.org

Taggar:

Citat

Viking Line är stolta över att IAAM sedan fem år tillbaka valt oss för sina internationella forskningskonferenser Knowledge Experience at Sea. Genom åren har omkring 5000 forskare och studenter från över 100 länder deltagit, och vi tycker det är fantastiskt roligt att få vara en del i att främja viktig forskning. Att IAAM håller sina konferenser på våra fartyg visar också på bredden i vårt utbud. God mat, underhållning, skräddarsydda aktiviteter och förstklassiga konferensmöjligheter