IAMIP, ABB och Ericsson följer med Business Sweden till Computex i Taiwan

Mellan den 30 maj till den 3 juni pågår Asiens och en av världens största mötes- och affärsforum för aktörer inom ICT, Computex. Det är ca 200.000 besökare som intar World Trade Centre i Taipei, Taiwan. Svenska IAMIP, ABB och Ericsson tar täten och är inbjudna till Swedish Innovation Forum som arrangeras på plats av Business Sweden.

"Den digitala utvecklingen är inne i ett intensivt skede. Vi på IAMIP har tagit tag i ett tidigare eftersatt område och på mindre än 3 år skapat ett lättanvänt verktyg, P²ALS som analyserar Big Data som bygger på patentinformation. Med det som stöd kan företag enkelt hitta och förstå information om konkurrenters marknads- och teknikutveckling, bevaka intressanta patent, hitta och följa relevanta och nya teknologier och inte minst viktigt – stimulera och driva på det egna innovationsarbetet. Det gör att företagen ser nya affärsmöjligheter och kan ta mer välgrundade affärsbeslut än de tidigare kunnat, säger Dimitris Giannoccaro, VD och tillsammans med Falah Hosini grundare IAMIP."

Det är första gången som IAMIP visar sin prisbelönta mjukvara i Asien.

"Vi har redan byggt upp en kundbas med flera namnkunniga företag. Med den positiva respons vi hittills har fått känner vi oss redo att ta klivet ut på världsmarknaden, säger Dimitris. Computex i Taiwan blir en bra intresseindikator för oss där vi kommer att träffa flera av världens största teknikföretag. Vi har också fått en talarplats där vi, inför en ganska stor publik, kommer att visa på värdet av patent i förhållande till området ”Internet of Things” och hur man kan skyddda sina innovationer inom detta heta område, avslutar Dimitris Giannoccaro."

Kort om IAMIP

IAMIP är en nytänkare inom analys av Big Data som bygger på patentinformation. De värdefulla insikter som vi synliggör hjälper företag att se nya affärsmöjligheter och ta mer välgrundade affärsbeslut. IAMIP erbjuder innovativa företag och patentbyråer ett komplett verktyg, P²ALS, för effektiv hantering av patentinformation. Här får företag kontroll på sådant som har hänt men också en unik insikt i vad som är på gång att hända. Med P²ALS får de ett säkert och användarvänligt gränssnitt som gör det enkelt och effektivt att samla in och analysera patentinformation som sedan kan delas gränslöst med interna kollegor och externa aktörer.

IAMIP är en nytänkare inom analys av big data som bygger på patentinformation. De värdefulla insikter som vi synliggör hjälper företag att se nya affärsmöjligheter och ta mer välgrundade affärsbeslut.

IAMIP erbjuder innovativa företag och patentbyråer ett komplett verktyg, P²ALS, för effektiv hantering av patentinformation. Här får du kontroll på sådant som har hänt men du får också en unik insikt i vad som är på gång natt hända. Med P²ALS får du ett säkert och användarvänligt gränssnitt som gör det enkelt och effektivt att samla in och analysera patentinformation som du kan dela gränslöst med interna kollegor och externa aktörer.

Snabbfakta

Den digitala utvecklingen är inne i ett intensivt skede. Vi på IAMIP har tagit tag i ett tidigare eftersatt område och på mindre än 3 år skapat ett lättanvänt verktyg, P²ALS som analyserar Big Data som bygger på patentinformation.
Dimitris Giannoccaro
Computex i Taiwan blir en bra intresseindikator för oss där vi kommer att träffa flera av världens största teknikföretag. Vi har också fått en talarplats där vi, inför en ganska stor publik, kommer att visa på värdet av patent i förhållande till området ”Internet of Things” och hur man kan skydda sina innovationer inom detta heta område.
Dimitris Giannoccaro