IAMIP söker initiativrik kommunikatör

IAMIP hjälper teknikintensiva företag att förstå och använda patentinformation på ett smartare sätt för att bli mer framgångsrika. Företagen får stöd i den innovativa och banbrytande mjukvaran P²ALS. I P²ALS har de tillgång till dagsfärsk information om patent, teknikområden, marknader och konkurrenter.

Som kommunikatör hos IAMIP är du med och utvecklar vår kommunikation via webben, sociala medier, event, seminarier, medie- och pressarbete med flera insatser. Du kommer att jobba i nära samarbete med vår kommunikationschef och får därigenom möjligheten att addera nya färdigheter till de du redan har med dig.

Din profil

• Du är bekväm och initiativrik i den digitala världen och gillar att kommunicera i sociala medier. Du gillar att ha koll på digitala trender och är van att utvärdera de aktiviteter du genomför.
  • Du måste tycka om att skriva och gillar när andra läser det du skrivit.
  • Du har en vass kommunikativ förmåga och formulerar dig snabbt och snyggt på både svenska och engelska.
  • Du har förmodligen en utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, social media marketing, journalistik eller liknande.
  • Du har arbetslivserfarenhet i någon omfattning från de områden som beskrivs här ovan.

Som person trivs du med att jobba i ett mindre team, klarar av att jobba självständigt och vågar prioritera när det ”trycker på”. Vi letar efter en skön personlighet med glimten i ögat som gillar att göra bra ifrån sig. Vi sätter stort värde på

• Din nyfikenhet – Vi säger hellre ”vad spännande” istället för ”det går inte”.
  • Ditt engagemang – Vi gillar att driva på och håller gärna i taktpinnen.
  • Din innovationsförmåga – Vi prövar gärna att lösa en fråga på ett nytt sätt och vi vill bryta ny mark.
  • Din prestigelöshet och att du har glimten i ögat.

Vi erbjuder dig att arbeta i en trevlig miljö med roliga och kreativa utmaningar. Dina insatser kommer att bidra mycket till den fortsatta utvecklingen av företaget. Tjänsten som kommunikatör är en tidsbegränsad anställning på heltid som sträcker sig till och med december 2015. Möjlighet till fortsatt anställning efter den perioden kan bli aktuell. Vi genomför intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan till:

Ola Bergfeldt, Marknads- och kommunikationschef, 070-492 61 11, ola@iamip.se