Försäljningsiffror för Apotek365

En nulägesrapport gällande försäljningen på Apotek365. Förra veckan (vecka 12) blev en fortsatt stark försäljningsvecka för Apotek365. Försäljningen för veckan uppgick till ca 1 MSEK. Jämfört med en genomsnittsvecka 2019 (0,28 MSEK) blir det en ökning på över 350%.

Till skillnad från rekordveckan (vecka 11) som hade två dagar med extremt hög försäljning så höll sig försäljningen under denna vecka på en mer jämn nivå utspridd över hela veckan. Även om försäljningen dominerades av desinfektionsprodukter så går det övriga sortimentet fortsatt också bra. Typiska artiklar för vår -och sommar, som tex allergiprodukter och solprodukter, börjar komma igång. Även om desinfektionsmedels försäljningen kommer ha en avtagande trend med tiden så har vi fått flera positiva effekter av den nuvarande situationen som kan vara av betydelse framåt. Nya produkter och inköpskanaler, ett stort antal nya kunder och besökare som har upptäckt vår butik.

För mer information, kontakta bolaget på

ir(at)iapotek.s