Månadsrapport mars 2021

De preliminära försäljningssiffrorna för koncernen under mars månad uppgick till 4,1 MSEK (7,1 MSEK 2020). Bakgrunden till den stora skillnaden mellan 2021 och 2020 kan härledas till den försäljningsökning som uppstod i samband med utbrottet av pandemin 2020. Intresset för ett fåtal produkter som tex handsprit gjorde att försäljningen ökade markant och hamnade på oväntat höga nivåer.

Under mars genomförde vi en flytt av vår lagerverksamhet i Helsingborg till en större lokal. Med den nya lokalen får vi bättre förutsättningar för fortsatt tillväxt och förbättrade grundförutsättningar i vårt logistikflöde. Den nya lagerlokalen som är på drygt 1200 kvm (gamla lokalen 450 kvm) gav ett efterlängtat utrymme för både logistik och personal.

För mer information, kontakta bolaget på