IAR Embedded Workbench för ARM utökas med smidig integrering av analysverktyg och brett stöd för energioptimering

Report this content

Uppsala, Sverige — 27 juni, 2013 — Idag lanserar IAR Systems en ny version av sina kraftfulla utvecklingsverktyg för ARM. Version 6.60 av IAR Embedded Workbench för ARM erbjuder möjlighet att köra Power Debugging på samtliga ARM-kärnor och funktionalitet för att anropa externa kodanalyseringsverktyg.

Stöd för IAR Systems I-scope gör det enkelt att mäta ström och spänning på individuella delar av ett kretskort och därigenom upptäcka vilken kod som orsakar hög strömförbrukning. Med hjälp av denna teknik, så kallad Power Debugging, kan energiförbrukningen optimeras och därigenom potentiellt förlänga applikationens batteritid. Denna mätning är nu möjlig att utföra på alla ARM-kärnor, inklusive energisnåla ARM Cortex-M0/M0+.

Bland utvecklare av inbyggda system finns ett ökat användande av kodanalyseringsverktyg. För att underlätta detta har IAR Systems lagt till smidig funktionalitet för att anropa externa analyseringsverktyg direkt från IAR Embedded Workbench.

Nytt i IAR Embedded Workbench för ARM version 6.60 är också utökat stöd för nya ARM-baserade mikroprocessorer från ledande processorleverantörer som exempelvis Atmel, Energy Micro, Freescale, Fujitsu, Renesas, STMicroelectronics och Toshiba.

Läs mer och ladda ner gratis testversioner av denna version på www.iar.com/ewarm.

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group ABe-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems grundades 1983 och är en av de ledande leverantörerna i världen av programvara för programmering av processorer i inbyggda system. MProgramvarananvänds av över 19 000 företag för att programmera processorer som styr produkter inom till exempel industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems tillför värde till organisationer som utvecklar inbyggda system. Vi tillhandahåller verktyg och tjänster som gör att utveckling av inbyggda system blir snabb, effektiv och pålitlig. Detta gör att våra kunder över hela världen kan leverera bättre produkter snabbare till sina marknader. IAR Systems är noterat på NASDAQ OMX med tickern IAR.

Taggar: