IAR Systems och GigaDevice utökar sitt samarbete med erbjudande för Arm

Report this content

Stockholm, Sverige – 3 december 2020 – IAR Systems, en ledande leverantör av programvara och service för programmering av inbyggda system, och GigaDevice, en känd leverantör av  flashminnen och processorer, lanserar idag sina kraftfulla lösningar för Gigadevices Arm-baserade processorer GD32. IAR Systems och GigaDevice meddelade i juni 2020 sitt samarbete kring RISC-V. Detta samarbete har nu utökats till att även omfatta utvecklingsverktyg för GigaDevices processorer baserade på Arm® Cortex®-M3, Cortex-M4, Cortex-M23 och Cortex-M33, vilket möjliggör högkvalitativa applikationer inom många olika marknader.

”Vi ser ett stort intresse för våra Arm-baserade processorer GD32 tack vare vårt stabila erbjudande, och det faktum att våra kunder nu kan använda IAR Embedded Workbench för Arm är ett stort steg framåt för att maximera prestandan i processorerna”, säger Eric Jin, Product Marketing Director, GigaDevice. ”Tack vare vårt samarbete med IAR Systems kan vi säkerställa att våra kunder får tillgång till både högpresterande och kostnadseffektiva processorer samt verktyg som gör att våra processorer kan prestera sitt bästa.”

”Vi är glada att kunna utöka våra kända utvecklingsverktyg för Arm med stöd för GigaDevices GD32 Arm Cortex-M processorer”, säger Anders Holmberg, General Manager Embedded Development Tools, IAR Systems. ”GigaDevice blir en allt viktigare aktör på marknaden för inbyggda system och vi har ett nära samarbete för att säkerställa kraftfulla och flexibla lösningar i stor skala som täcker in både RISC-V och Arm-baserade applikationer.”

Mer information om IAR Systems erbjudande för GigaDevice finns på www.iar.com/gigadevice.

Kontaktpersoner på IAR Systems Group AB

Josefin Skarin, IR-kontakt, IAR Systems Group AB
Email: josefin.skarin@iar.com

Stefan Skarin, VD och koncernchef, IAR Systems Group AB
Email: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems erbjuder programvara för programmering av processorer i inbyggda system. Programvaran gör det möjligt för företag världen över att skapa nutidens produkter och framtidens innovationer. Sedan 1983 har IAR Systems lösningar säkerställt kvalitet, tillförlitlighet och effektivitet i utveckling av över en miljon produkter, bland annat inom fordonsindustri, industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och Internet of Things. Företaget har huvudkontor i Uppsala och sälj- och supportkontor över hela världen. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.iar.com.