IAR Systems uppdaterar sina ledande utvecklingsverktyg för Texas Instruments energisnåla MSP430-processorer

Report this content

Uppsala, Sverige — 25 september, 2013 — Idag lanserar IAR Systems en ny version av de världsledande utvecklingsverktygen IAR Embedded Workbench för MSP430. Förutom nya integrationer med kodbibliotek och andra externa verktyg, har stöd för ett stort antal nya device lagts till.

Version 5.60 av IAR Embedded Workbench for MSP430 har integrerats med TI Math Library som ger snabbare flyttalsberäkningar. Dessutom har bland annat smidig funktionalitet för att anropa externa analyssverktyg direkt från IAR Embedded Workbench lagts till i den nya versionen.

IAR Embedded Workbench för MSP430 är en komplett uppsättning av kraftfulla och pålitliga verktyg för att utveckla inbyggda system baserade på den energisnåla 16-bitarsprocessorfamiljen MSP430 från Texas Instruments. Verktygen tillhandahåller en högoptimerande kompilator och ett användarvänligt gränssnitt med projekthanterare, editor, byggverktyg och debugger. Integration med Texas Instruments energioptimeringsverktyg ULP Advisor Software finns också inkluderat.

Läs mer om IAR Embedded Workbench för MSP430 på www.iar.com/ew430.

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group AB:

e-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems grundades 1983 och är en av de ledande leverantörerna i världen av programvara för programmering av processorer i inbyggda system.  Programvaran används av över 19 000 företag för att programmera processorer som styr produkter inom till exempel industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems tillför värde till organisationer som utvecklar inbyggda system. Vi tillhandahåller verktyg och tjänster som gör att utveckling av inbyggda system blir snabb, effektiv och pålitlig. Detta gör att våra kunder över hela världen kan leverera bättre produkter snabbare till sina marknader.  IAR Systems är noterat på NASDAQ OMX med tickern IAR.

Taggar: