Secure Thingz erbjuder ny teknik för att enklare säkra nya och existerande applikationer i inbyggda system

Stockholm, Sverige – 16 mars 2022 – Secure Thingz, dotterbolag till I.A.R. Systems Group, meddelar idag att de släpper en ny version av sin branschledande säkerhetslösning, Embedded Trust. Den nya versionen av Embedded Trust kommer med ett utökat processorstöd och gör det nu även möjligt att integrera alla slags inbyggda applikationer i säkerhetskedjan. Lösningen stödjer noll förtroende-utveckling, förhindrar kloning genom kopiering mellan enheter, samt skyddar mot skadlig kod genom att säkersställa att all kod är krypterad och signerad.

Embedded Trust är en integrerad säkerhetslösning som nyttjar den säkra hårdvaran som är inbyggd i nästa generations mikroprocessorer för att tillhandahålla de säkra tjänster som behövs för pålitliga IoT-lösningar. Version 2.0 av Embedded Trust gör att befintliga produkter enkelt, snabbt och robust kan utnyttja avancerade säkerhetsfunktioner. Med produktionssäkerhetsfunktioner integrerade i produkten är det nu möjligt att stödja produktionskontroll för vilken applikationskod som helst.

”Lanseringen av Embedded Trust 2.0, plus våra Secure Deploy-lösningar, är en game-changer”, kommenterade Haydn Povey, VD, Secure Thingz. ”Det finns ett enormt antal företag som står inför utmaningen att göra sina applikationer säkra, men samtidigt har svårt att rättfärdiga att helt börja om sitt utvecklingsprojekt för att integrera säkerhet från början. Vår nya teknologi gör det möjligt för dessa företag att snabbt integrera säkerhet i sina existerande applikation oavsett var i livscykeln produken befinner sig, och oavsett vilka utveckligsverktyg som använts för att skapa koden.”

Kontaktpersoner på IAR Systems Group AB

Josefin Skarin, IR-kontakt, IAR Systems Group AB
Email: josefin.skarin@iar.com

Richard Lind, VD, IAR Systems
Email: richard.lind@iar.com

IAR Systems erbjuder programvara för programmering av processorer i inbyggda system. Programvaran gör det möjligt för företag världen över att skapa nutidens produkter och framtidens innovationer. Sedan 1983 har IAR Systems lösningar säkerställt kvalitet, tillförlitlighet och effektivitet i utveckling av över en miljon produkter, bland annat inom fordonsindustri, industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och Internet of Things. Företaget har huvudkontor i Uppsala och sälj- och supportkontor över hela världen. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.iar.com.