Softing Industrial Automation väljer att standardisera sin utveckling av inbyggda system på IAR Systems verktyg

München, Tyskland/Uppsala, Sverige – 26 februari, 2013 – Softing Industrial Automation är en världsledande leverantör av industriella kommunikationsprodukter och teknik för tillverknings- och processindustri. Softing väljer nu att fortsätta använda IAR Systems verktyg för tillverkning av kommunkationsmoduler och skrev nyligen ett nytt heltäckande företagsavtal. Det nya avtalet gör det enkelt för företaget att flytta licenser mellan sina utvecklingskontor i Tyskland och Rumänien. De får också tillgång till stor flexibilitet i valet av mikroprocessorarkitektur, eftersom IAR Embedded Workbench stödjer mer än 7800 olika mikroprocessorer inom många olika arkitekturer.

“Vi har arbetat med IAR Systems verktyg i flera år nu, och vi är övertygade om verktygens höga kvalitet och den genererade kodens pålitlighet”, säger Thomas Rummel, Director of Development at Softing Industrial Automation. ”Standardisering på IAR Embedded Workbench erbjuder oss flexibilitet i vår licenshantering, och i valet av version när vi vill använda oss av en annan utvecklingsplattform för våra nya och existerande produkter. Våra utvecklare kan fortsätta att använda de verktyg som de är vana vid och återanvända skapad kod. Det här sparar tid och hjälper oss att utveckla vår produktportfölj snabbt, trots ökande krav på systemen.”

Softing prioriterar användarvänlighet, tillgänglighet och kostnadseffektivitet i sina produkter, precis som IAR Systems i sina verktyg. Exempel på produkter som Softing utvecklar med hjälp av IAR Embedded Workbench är:

Läs mer om IAR Embedded Workbench på www.iar.com/ew och läs mer om fördelarna med standardisering på www.iar.com/standardization.

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group AB: e-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems grundades 1983 och är en av de ledande leverantörerna i världen av programvara för programmering av processorer i inbyggda system.  Programvaran används av över 14 000 företag för att programmera processorer som styr produkter inom till exempel industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems tillför värde till organisationer som utvecklar inbyggda system. Vi tillhandahåller verktyg och tjänster som gör att utveckling av inbyggda system blir snabb, effektiv och pålitlig. Detta gör att våra kunder över hela världen kan leverera bättre produkter snabbare till sina marknader.  IAR Systems är noterat på NASDAQ OMX med tickern IAR.