• IAR/

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i IAR Systems AB (publ) den 4 april 2005

Report this content

Vid bolagsstämman beslutades om val av styrelse och i övrigt enligt i förväg lagda förslag. Stämmoförhandlingarna avhölls i bolagets lokaler i Uppsala och följde dagordningen enligt kallelsen.

Val av styrelse Till ordinarie styrelseledamöter nyvaldes Monica Caneman, Alexander Oker-Blom och Stefan Skarin. Omval avböjdes av Mats Olsson, Torbjörn Erikssen och Johnny Johansson. Det beslutades att något arvode till styrelsen inte skall utgå. Revisorer Till revisor för återstående mandattid utsågs Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med Leonard Daun som huvudansvarig revisor. Konstituerande styrelsemöte Vid ett konstituerande styrelsemöte i anslutning till bolagsstämman valdes Stefan Skarin till styrelseordförande. Styrelsen beslutade att ansöka om avnotering av IAR Systems aktie från Stockholmsbörsen med önskemål om sista handelsdag den 25 april 2005. Uppsala måndagen den 4 april 2005 IAR Systems AB (publ.) Styrelsen För ytterligare information kontakta: Olle Eriksson vd, IAR Systems AB tel: 018 16 78 00 mobil: 0768 642 500. e-post: Olle.Eriksson@iar.se Stefan Skarin styrelseordförande, IAR Systems AB, samt koncernchef, Nocom AB mobil: 0708 – 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se