Tankesmedjan Automathink presenterar underleverantörsindex

Report this content

Härmed inbjuds representanter från media att del av resultatet från den undersökning som Automathink låtit göra gällande hur dagens industriföretag ser på morgondagens automation – ett så kallat underleverantörsindex.

Frågor som kommer att behandlas och diskuteras är bland andra hur essentiellt en ökad automation är för svenska underleverantörernas framtid samt vilka viktiga skäl som föreligger.

Tid: 8 november 2011, klockan 13.30

Plats: Elmia Subcontractor – stora scenen, hall D

Tankesmedjan Automathink är en del av iAutomation; ett koncept i regi av Svenska Automationsgruppen (SAG) och mässarrangören Elmia. Konceptet vilar på två tydliga ben; dels skapandet av nya affärer genom mässan Elmia Automation som genomförs i maj 2012, dels utveckling av industrin vilket alltså kommer att hanteras i en helt ny tappning i form av Automathink.

Under pressträffen kommer ett flertal av Automathinks åtta medlemmar att närvara. Automathink består av representanter från forskningsinstitut, näringslivet, fackförbund, arbetsgivar- och exportorganisationer, handelskamrar och utbildningssektorn. Visionen är att verka för en ökad automation, Medlemmar är:

• Anders Ekdahl (ordförande), VD Sinf, Svensk Industriförening.
  • Louise Trygg, docent i energisystem vid Linköpings Universitet
  • Johan Trouvé, Västsvenska Handelskammaren.
  • Peter Nilsson, VD Stockholms Tekniska Institut
  • Karl-Petter Thorwaldsson, IF Metall
  • Ulf Helles, Bosch Rexroth
  • Inge Johansson, ordförande Gnosjö Industriförening