Ny Sales Manager till Norse Hotels

Report this content

Mikael Lindberg är ny Sales Manager på Norse Hotels Scandinavia AB.  Mikael kommer att vara baserad i Göteborg och ansvara för försäljning till såväl nya som befintliga kunder inom företag, på privatmarknaden samt inom grupp och konferens.  Norse Hotels driver 14 Ibis-hotell och 4 Formule1 i Sverige, flera som nyligen har renoverats och uppgraderats.

Mikael Lindberg kommer senast från en tjänst inom kundservice på Spar Hotel Gårda/Majorna. Han har även tidigare varit assisterande Guest Relations Manager på Peninsula All Suite Hotel i Cape Town, Sydafrika.  Mikael har även flera års erfarenhet från musikbranschen där han har varit producent och ljudtekniker.

Mikael är utbildad inom Hospitality Management på KY-Akademien i Göteborg och har även studerat marknadsföring på Högskolan i Halmstad.

För mer information:

Emma Norrman
Marketing & Communications Coordinator, Norse Hotels
Tel: 08-681 8227, Mobil: 072-208 09 96
E-post: emma.norrman@norse-hospitality.com

För pressfrågor eller bilder:
kontakta:

Helen Crowe Blomgren
E-post: helen@informedia.se

Om Norse Hotels

Företaget är verksamt i Norden som investerare och operatör i hotellbranschen med 1800 rum. De flesta hotell drivs genom franchiseavtal med internationella hotellvarumärken.  I Sverige driver Norse Hotels 14 Ibis-hotell och 4 Formule1 i hela landet.