DollarStore väljer IBS

Report this content

IBS har tecknat ett avtal med DollarStore, en av Sveriges mest expansiva detaljhandelskedjor. Avtalet innebär att DollarStore väljer IBS affärssystem IBS Enterprise med syftet att utveckla sin logistik och effektivisera varuflödet. För IBS innebär affären en stärkt närvaro inom det tillväxtstarka detaljhandelssegmentet.

Inom detaljhandeln råder stark tillväxt och hård konkurrens. Ett modernt och effektivt IT-stöd är en förutsättning för framgång och IBS Enterprise kommer att hjälpa DollarStore att optimera varuflödet och minska kostnaderna för logistik och distribution.

–Vi har valt IBS som vår affärssystemsleverantör för att förbättra vår logistikfunktion och för att på ett rationellt sätt hantera beställningar via internet från bland annat fjärran östern, säger Peter Ahlberg, ägare och VD, DollarStore.

–Vi är mycket stolta över affären med DollarStore. Avtalet är ett bevis på IBS styrka inom detaljhandeln och resultatet av en medveten satsning. Vi ser fram emot att jobba tillsammans med DollarStore för att ytterligare stärka deras konkurrenskraft, säger Kent Mattsson, Vice President Sales, IBS Nordics.

DollarStore är en expansiv detaljhandelskedja med säte i Timrå. DollarStore startade 1994 som en mindre grossist och idag har varje butik en total butiksyta på upp till 2 700 kvm. Nu finns 14 DollarStore-varuhus i Norrland och inom de närmaste två åren väntas antalet dubbleras. Företaget planerar även att öppna butiker i övriga Sverige samt i de nordiska grannländerna.

IBS Nordics är en av IBS fem globala enheter och omfattar Sverige, Norge, Danmark och Finland samt partnerverksamhet i Ryssland och Baltikum. Den nordiska organisationen, med fler än 600 anställda, möjliggör en gemensam resurspool för infrastruktur, försäljning och konsulttjänster och ger en ökad tonvikt på de branscher som IBS satsar på såväl internationellt som lokalt.

Läs mer om IBS på www.ibs.se

Läs mer om DollarStore på www.dollarstore.se

För mer information kontakta:

Benny Persson, Account Manager, IBS Nordics
Telefon: + 46 (0)31 703 31 41
Mobil: + 46 (0)732 13 31 41
benny.persson@ibs.se

Leif Norlander, VD, IBS Norra Norrland
leif.nordlander@ibs.se

Kent Mattsson, Vice President Sales, IBS Nordics
Telefon: +46 (0)8 627 23 00
Mobil: +46 (0)70 546 37 07
kent.mattsson@ibs.se

Peter Ahlberg, ägare och VD, DollarStore
Telefon: +46 (0)60 572 259
peter.ahlberg@dollarstore.se

IBS AB, (XSSE: IBS B) är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av varuförsörjning, kundrelationer och ekonomistyrning. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner. IBS erbjuder branschlösningar för bl.a. läkemedelsdistribution, fordonsindustri, elektronik, papper, bokdistribution samt för ett antal andra nischer på lokal nivå.