IBS utser tillförordnad CFO

STOCKHOLM, 15 januari, 2010 – Fredrik Sandelin har anställts som tillförordnad vice verkställande direktör med ansvar för ekonomi och finans (CFO) och kommer att tillträda i början av mars. Fredrik Sandelin har närmare 20 års erfarenhet av ledande befattningar i olika börsnoterade företag. Han är idag sedan nästan åtta år VD för marknadskommunikationbolaget A-Com och har tidigare bland annat varit ansvarig för Hilton/Scandic Hotels i Sverige, vice VD och CFO för Scandickoncernen samt finansdirektör för Ratos. För mer information, vänligen kontakta: Oskar Ahlberg, Senior Vice President of Communications, IBS AB Tel: +46-70-244 24 75 oskar.ahlberg@ibs.net Informationen är sådan som IBS AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 100115 kl. 11.30. Kort om IBS Mer än 30 års erfarenhet har gjort IBS till en ledande leverantör av distribution management solutions. IBS huvudsakliga fokus är på distribuerande branscher som; automotive, elektronik, papper & partihandel och läkemedel. Mer än 5 000 kunder i ett 40-tal länder drar nytta av IBS lösningar för snabb och mätbar avkastning på sina IT-investeringar. IBS B-aktie är listad på OMX Nordic Exchange Stockholm. För mer information, besök gärna www.ibs.se