IBS valberedning

Mot bakgrund av bolagets aktieägarstruktur där den största aktieägargruppen, bestående av fonder förvaltade av Deccan Value Advisors L.P., innehar aktier som representerar cirka 78 procent av rösterna i bolaget samt då bolaget informerats om att denna aktieägargrupp mot bakgrund av sin stora majoritet inte önskar delta i valberedningsarbetet utan avser att presentera ett eget förslag inför årsstämman, har inrättande av en valberedning ansetts obehövligt. Bolaget avviker således från reglerna avseende valberedning i Svensk kod för bolagsstyrning.

Förslag avseende val av ordförande vid årsstämma, styrelse- och revisorsval samt om arvode åt styrelseledamöterna och revisorerna kommer att lämnas av bolagets största aktieägargrupp och presenteras i kallelse till årsstämma samt på bolagets hemsida. Dock välkomnas varmt förslag och synpunkter från övriga aktieägare i bolaget. Den aktieägare som vill nominera en ledamot eller av annat skäl vill kontakta en representant för bolagets största aktieägargrupp kan vända sig till styrelsens ordförande Dr. Pallab Chatterjee alternativt VD och koncernchef Mike Shinya

För ytterliggare information, kontakta
Oskar Ahlberg, Senior Vice President of Communications, IBS AB