• IBS/

International Business Systems (IBS) meddelar nytt datum för bokslutskommuniké

STOCKHOLM, 9 februari, 2010 – International Business Systems (STO: IBS B), ledande leverantör av lösningar för varudistribuerande företag, meddelar i dag att bokslutskommunikén som tidigare planlagts 12 februari 2010 i stället kommer den 18 februari 2010. Ändringen sker med anledning av den nyligen avslutade avyttringen av IBS verksamhet med lösningar för bilhandlarbranschen, vilket har haft effekter på räkenskaperna för 2009. För mer information, kontakta: Oskar Ahlberg, Senior Vice President of Communications, IBS AB Tel: 070-244 24 75 oskar.ahlberg@ibs.net Kort om IBS IBS är experter på lösningar för varudistribuerande företag som vill optimera sin lagerstyrning och sitt distributionsflöde. Vi har över 30 års erfarenhet av varudistribuerande verksamheter främst inom elektronik, industri, livsmedel, läkemedel, partihandel, transport samt såg och trä. IBS förståelse för lagerstyrning och distribution återfinns även i det globala distributionssystemet IBS Enterprise, som förhöjs med lokalt verksamhetskunnande för att skapa ett unikt system för varje kund. Idag förlitar sig mer än 4 000 företag i över 40 länder på IBS för att förbättra sitt varudistributionsflöde och därmed få en ökad lönsamhet och en bättre kundservice. IBS B-aktie är listad på NASDAQ OMX First North Exchange Stockholm. För mer information, besök gärna www.ibs.net/se