Kommuniké från extra bolagsstämma i IBS AB den 20 maj 2008

Vid en extra bolagsstämma i IBS AB den 20 maj 2008 togs enhälligt följande beslut:

Beslut om nyemission med företrädesrätt för aktieägarna
Bolagets aktiekapital skall ökas med högst 8 360 803 kronor genom emission av högst 1 575 000 A-aktier och högst 40 229 015 B-aktier.

Rätt att teckna nya aktier skall med företrädesrätt tillkomma bolagets aktieägare, varvid två A-aktier skall berättiga till teckning av en ny A-aktie och två B-aktier skall berättiga till teckning av en ny B-aktie (primär företrädesrätt). Aktier som inte tecknas med primär företrädesrätt skall erbjudas samtliga aktieägare till teckning (subsidiär företrädesrätt). Eventuella återstående aktier skall tilldelas Deccan Value Advisors Fund L.P., A/D Value Fund L.P., Y/D Value Fund L.P. och Deccan Value Advisors Fund Ltd (“Deccan”) (eller annat bolag kontrollerat av Deccan), som garanterat nyemissionen.

Avstämningsdag för rätt att delta i nyemissionen skall vara den 5 juni 2008. Teckning skall ske under tiden 10 – 27 juni 2008. Teckningskursen skall vara 9 kr 50 öre per aktie.

Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission
På stämman beslutades även att bemyndiga styrelsen att, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier såsom ersättning för lämnade garantier i samband med den föreslagna företrädesemissionen. Betalning för tecknade aktier skall kunna ske genom kvittning. Bemyndigandet skall gälla längst intill tiden för nästa årsstämma.

Fullständigt beslutsprotokoll kommer att finnas tillgängligt på IBS hemsida, www.ibs.net/se