Ny chef för IBS Asia Pacific utnämnd

Rajiv Parrab har utsetts till ny chef för IBS Asia Pacific. Ansvaret omfattar IBS verksamhet i Australien, Singapore, Malaysia och Kina samt rollen som VD för dotterbolaget IBS Australia.

Rajiv Parrab är 51 år gammal och kommer närmast från rollen som koncernchef för företaget NGX Melbourne, Australia. Under de senaste 20 åren har han haft poster i företagsledande ställning samt inom sälj, affärs- och produktutveckling i företag som Citrix, Apple, IBM samt CPH. Hans akademiska meriter innefattar bland annat en civilingenjörsexamen från University of Waterloo i Kanada.

“Vi är glada att kunna presentera Rajiv Parrab som ny Areachef för IBS Asia Pacific. Han har en omfattande och framgångsrik internationell erfarenhet inom teknologisektorn och en ledarprofil som matchar våra utvecklingsplaner i regionen. Asien och Australien är långsiktigt av stor strategisk betydelse för IBS mot bakgrund av regionens ökade betydelse i världsekonomin, säger Erik Heilborn, VD och koncernchef för IBS.

“Det är en stor ära att bli en del av IBS som har ett mycket gott renommé internationellt. Asia Pacific teamet är kulturellt mångfacetterat med över 250 medarbetare vars tjänster uppskattas mycket av våra kunder. Flera av de produkter som utvecklats i Asia Pacific, för bl.a. fordonsimport och distribution samt för bokdistribution rullas nu ut internationellt via IBS integrerade nätverk av dotterbolag runt om i världen. Som nybliven medlem av IBS familjen ser jag fram emot att vara med och bygga en stark och dynamisk verksamhet i Asia Pacific“, säger Rajiv Parrab, tillträdande Areachef för IBS Asia Pacific.

Rajiv Parrab tillträder den 1 december 2006 och kommer att vara baserad vid IBS regionhuvudkontor i Sydney, Australien.

Erik Heilborn, VD och koncernchef, IBS AB
Mobil: +46 (0)70 2425230