IC-Potential levererar medarbetarundundersökning till Anoto

Analys- och mjukvaruföretaget IC-Potential har skrivit avtal med börsnoterade Anoto om planering, genomförande och analys av deras medarbetarundersökning för 2007. Anotos ledningsgrupp får därigenom ett enhetligt, interaktivt och realtidsbaserat system för samtliga enheter. Resultaten, som inkluderar konkreta prioriteringsförslag, kommer att ligga till grund för strategiska beslut för företagets ledare på alla nivåer.

- Anoto är ett kunskapsintensivt företag med intelligenta IT-lösningar som har en stor global tillväxtpotential. Deras samlade erfarenhet, kompetens och innovationsanda är kärnan i verksamheten. Vi är mycket stolta över att få bidra med system och struktur för att effektivisera deras fortsatta utveckling av chefer och medarbetare, säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

Anoto valde IC-Potential som leverantör för sin medarbetarundersökning efter en utvärdering av marknadens främsta aktörer. IC-Potentials interaktiva programvaror, pedagogiska analysmodell och erfarenhet av att stimulera verksamhetsutveckling genom hela kundorganisationen blev till slut avgörande för valet av samarbetspartner.

- I vår strävan efter att ha en platt organisation som uppmuntrar erfarenhetsutbyte, kommunikation och kreativitet från våra medarbetare fann vi att IC-Potentials programvara HumanPotential på ett pedagogiskt och enkelt sätt kan hjälpa oss att prioritera konkreta förbättringsområden. Programvarans uppbyggnad och struktur gör det möjligt för samtliga chefer inom företaget att se och förstå utvecklingsmöjligheterna för sina respektive avdelningar, säger Anna Liffner, Human Resource på Anoto Group.