IC-Potential släpper ny programvara för att effektivisera förändringsarbetet

Det svenska analys- och programvaruföretaget IC-Potential har nu släppt programvaran ChangePotential™. Programvaran ger ledning och övriga chefer stöd och kontrollfunktioner för att strukturera utvecklingsarbetet efter en genomförd kund- eller medarbetarundersökning. ChangePotential™ har utvecklats i nära samarbete med tre stora företag med syftet att utforma ett praktiskt, enkelt och webbaserat stödverktyg för att effektivisera utvecklingsarbetet inom hela organisationen.

Sammanfattande nyheter för ChangePotential™:

• Varje chef kan lägga upp mål kopplade direkt till resultaten från kund- och medarbetarundersökningen
  • Till målen kan utvecklingsprocesser knytas
  • Superuser får en överblick över hur utvecklingsarbetet går i hela organisationen och kan följa varje chefs framsteg
  • Genom att följa cheferna kan marknad/HR stötta de chefer som har svårt att komma igång eller lägger upp otydliga handlingsplaner
  • Genom att få en överblick över vilka frågor som organisationen arbetar med kan marknad/HR koordinera arbetet, t ex föra samman chefer som jobbar med samma frågor
  • Marknad/HR slipper distribuera resultatet i organisationen. Varje chef tar ut sin egen rapport och lägger själv upp handlingsplaner
  • Marknad/HR får digitala processverktyg för att kunna arbeta med utvecklingsarbetet som är kopplat till undersökningen.

”ChangePotential™ är ett enkelt verktyg som stöttar cheferna genom hela utvecklingsarbetet. Vi tror att verktyget gör cheferna mer självständiga och att de tar mer ansvar för sin avdelnings resultat. Målsättningen är även att öka samarbetet inom organisationen när cheferna kontinuerligt får stöd och kan ”bolla idéer” med marknad/HR eller varandra. Mer internt samarbete ger en kontinuitet i utvecklingsarbetet och bättre förutsättningar för att uppnå en hög kvalitet i förbättringsaktiviteterna. Vi tror att hjälp till självhjälp är den bästa arbetsmodellen för att skapa ett långsiktigt engagemang”, säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

Marcos Jorge, VD på IC-Potential AB, +46 8-410 809 00 marcos.jorge@ic-potential.com

IC-Potential genomför kund- och medarbetarundersökningar och erbjuder IT-stöd genom hela arbetsprocessen. Från genomförande av undersökning, via analys i vårt webbaserade verktyg och skräddarsydda rapporter, till att digitalt följa hur chefer arbetar med sitt utvecklingsarbete. Vår arbetsmodell klargör kundernas utvecklingsbehov, aktiverar deras organisation i förändringsarbetet och stödjer förbättringsarbetet i rätt riktning.
 IC-Potential samarbetar med börsnoterade koncerner och mindre nischföretag på svensk och internationell basis, t ex AkzoNobel, Assa, Avanza Bank, Bankgirot, Europcar, HeidelbergCement, HSB, JULA, Martin & Servera, Panasonic, Schenker och Svenska Volkswagen. Läs mer om IC-Potential på http://www.ic-potential.se