IC-Potential tar pulsen på Metros medarbetare och annonsörer

Efter en noggrann utvärdering av alternativa tjänster och analysprogramvaror för kund- och medarbetarundersökningar har Metro Nordic Sweden AB nu tecknat ett samarbetsavtal med analys- och programvarubolaget IC-Potential i Stockholm.

Metro är Sveriges mest lästa morgontidning med mer än en miljon dagliga läsare, och en viktig kanal för svenska annonsörer. Tidningen startade i Stockholm så sent som 1995, och har idag 69 editioner i 21 länder. En avgörande faktor bakom denna explosiva utveckling är viljan och förmågan att lyssna på tidningens annonsörer.

”För att utveckla vår verksamhets kundfokus och för att säkerställa nöjda kunder måste vi hela tiden mäta vad som är viktigt för dem just nu och hur väl vi möter deras förväntningar" säger Andreas Ohlson, VD för Metro. Detsamma gäller naturligtvis våra medarbetare och vad de förväntar sig av oss som arbetsgivare.”

Marcos Jorge, VD på IC-Potential, ser stora möjligheter för Metro med det nya analysverktyget: “Metros starka kund- och medarbetarfokus är naturligtvis en viktig del av förklaringen till att de har utvecklats så väl, både i Sverige och internationellt. Därför är det här inte bara en fjäder i hatten för oss, utan också en inspirationskälla.”

”Vi är vana att jobba dynamiskt och fatta snabba beslut”, fortsätter Andreas Ohlson. ”Med analysverktyget ClientPotential kan vi själva styra och anpassa analysen efter behov – i realtid! Samtidigt kan vi successivt bredda och fördjupa förståelsen för våra kunder och vad som får våra medarbetare att trivas och utvecklas i takt med nya utmaningar.”