Merck Serono tecknar 3-årsavtal med IC-Potential om medarbetarundersökningar

Merck Serono i Stockholm, som ingår i den internationella Merck-koncernen, världens äldsta läkemedelsföretag, har tecknat ett 3-årsavtal med program- och analysföretaget IC-Potential i Stockholm om medarbetarundersökningar.

– Läkemedelsbranschen står inför många intressanta utmaningar framöver, och här är Merck Serono väl positionerade både vad gäller innovativa produkter och duktiga medarbetare, säger Ludvig Enger, Personalchef på Merck Serono. Samtidigt räcker det inte att bara ha de bästa produkterna och den bästa personalen, utan även personalens delaktighet, trivsel och motivation skapar en energi som är livsviktig för företaget. Trivs våra anställda internt så märker även våra kunder detta vilket påverkar vårt resultat. I detta arbete ser vi IC-Potentials business intelligence-verktyg som en viktig del för att kontinuerligt, och tillsammans med personalen, vidareutveckla vår verksamhet.

Avtalet har föregåtts av en omfattande kartläggning av analysverktyg på marknaden. Ludvig Enger fortsätter:
– IC-Potentials verktyg är det som passar oss allra bäst, utifrån våra högt ställda krav på kraftfull realtids-analys kombinerat med användarvänlighet. Som bonus kan vi nu också importera in ekonomiska nyckeltal. Vi får helt enkelt bättre förutsättningar att agera proaktivt när vi så tydligt kan se våra utvecklingsmöjligheter.

Marcos Jorge, VD för IC-Potential kommenterar avtalet så här:
– Vi ser fram emot att inleda det här samarbetet med Merck Serono därför att det är en innovativ organisation i ett mycket spännande skede av sin utveckling. Produkterna är givetvis en viktig del av framgången, samtidigt ser vi Merck Serono som ett utpräglat kunskapsföretag där varje medarbetares uppfattning om verksamheten och företaget är viktig för organisationens prestationsförmåga . Vi arbetar sedan tidigare med ett flertal internationellt verksamma läkemedelsföretag, den erfarenheten har vi stor nytta av när vi nu lär känna Merck Seronos organisation och förutsättningar.

Bland IC-Potentials övriga uppdragsgivare inom läkemedelsbranschen finns bl a Pfizer, Roche, KaroBio, Lilly och Allergan.