Metro förlänger samarbetet med analys- och programvaruföretaget IC-Potential

Efter ett framgångsrikt samarbete sedan 2007 väljer nu Metro Nordic Sweden AB att förlänga samarbetet med det svenska analys- och programvarubolaget IC-Potential i Stockholm. Samarbetet omfattar genomförande av en medarbetarundersökning samt leverans av analyssystem.

”Rätt ledarskap, kompetens och motivation inom varje del av organisationen är en viktig konkurrensfaktor. För att ge förutsättningar att bedriva ett framgångsrikt ledarskap med kundfokuserade medarbetare måste vi förstå organisationens olika förväntningar och drivkrafter. Regelbundna mätningar ger oss en tydlig målbild för hur vi skall genomföra ett kostnadseffektivt utvecklingsarbete med fokus på öka lönsamhet inom organisationen”. säger Andreas Ohlson, VD för Metro.

”Metro arbetar metodiskt, målmedvetet och långsiktigt med att utveckla sin organisation. En tydlig struktur skapar bra förutsättningar för organisationen att driva en effektiv verksamhetsutveckling med fokus på kompetensinriktade, motiverade och handlingskraftiga medarbetare. Det känns mycket inspirerande att fler ledande företag väljer våra analysmodeller och programvaror som ett led i att effektivisera sin organisation”, säger, Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

Andreas Ohlson, VD, Metro Nordic Sweden AB, 08-402 99 01. 070-779 13 10, andreas.ohlson@metro.se
Marcos Jorge, VD, IC-Potential AB, 08-452 06 31, 0708-660 360, marcos.jorge@ic-potential.com

Kort om Metro International:
Metro är en politisk obunden nyhetstidning där läsaren får en bred och snabb nyhetsöversikt över det senaste dygnets viktigaste händelser i staden, landet och i världen. I världen finns Metro nu i 21 länder i 69 editioner i 93 storstäder och är världens största internationella dagstidning med över 20 miljoner dagliga läsare. Metro ägs av Metro International S.A. som är börsnoterat på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Metro på http://www.metro.se/se/metro/

IC-Potential erbjuder avancerade programvaror för realtidsanalys av undersökningsresultat och tillhörande support- och konsulttjänster till företag som vill kunna jobba med strukturerad och målmedveten verksamhetsutveckling. Med smart pedagogik och en enkel uppföljningsprocess bidrar vi till att aktivera hela organisationen. IC-Potential samarbetar med börsnoterade koncerner och mindre nischföretag på svensk och internationell basis, t ex Anoto, AtriumLjungberg, Bonnier, CityMail, Europcar, Ework, HeidelbergCement, HSB, ICA, IDG, KF, KPA, MerckSerono, NCC, Roche, Schenker, Skanska, SPP, Stadium och Stockholms City. Läs mer om IC-Potential på http://www.ic-potential.se