Metro förlänger samarbetet med analys- och programvaruföretaget IC-Potential

Metro Nordic Sweden AB väljer att förlänga samarbetet med det svenska analys- och programvarubolaget IC-Potential i Stockholm. Samarbetet omfattar genomförande av en medarbetarundersökning samt tillgång till analyssystem och rapportmoduler som hjälper cheferna i sitt förändringsarbete.

”Vi  är en driven, målinriktad och kundfokuserad organisation. IC-Potentials koncept för medarbetarundersökningar ger oss bra förutsättningar att utveckla ledarskapet och skapa engagerade medarbetare med fokus och rätt attityd.  Arbetsmodellen ger oss en tydlig vägledning i vårt utvecklingsarbete, vilket bidrar till motiverade och effektiva medarbetare, säger Andreas Ohlson, VD för Metro.

”En effektiv verksamhetsutveckling bygger i hög grad på engagerade medarbetare som drivs av ett tydligt och aktivt ledarskap med förankrade handlingsplaner. Det gläder mig att Metro arbetar strategiskt och att vi får ett förnyat förtroende för att effektivt utveckla deras organisation”, säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

Andreas Ohlson, VD, Metro Nordic Sweden AB, 08-402 99 01. 070-779 13 10,
andreas.ohlson@metro.se
Marcos Jorge, VD, IC-Potential AB, 08-452 06 31, 0708-660 360,
marcos.jorge@ic-potential.com