Nya analysverktyg för effektivare verksamhetsutveckling

Det svenska analys- och programvaruföretaget IC-Potential har lanserat version 4.0 av programvarorna HumanPotential™, ClientPotential™ och SystemPotential™. De nya versionerna har utvecklats i ett nära samarbete med ledande företag på den nordiska marknaden. Utvecklingen har vi fokuserat på analysfunktioner som enklare och snabbare ger beslutsfattare en överblick över organisationens interna och externa utvecklingsmöjligheter.

Analysprogramvarorna ger personal- eller marknadsavdelningen möjlighet att enkelt och tidseffektivt analysera resultatet från sin medarbetar- eller kundundersökning. Resultatet kan genereras i realtid och verktyget möjliggör önskade nedbrytningar per avdelning och kan skapa valda demografiska profiler. Med ett knapptryck kan färdiga resultatrapporter produceras i PowerPointformat för t ex olika chefer eller säljare. Version 4.0 omfattar flera nya analysfunktioner som gör det enkelt för användaren att nyansera undersökningsresultatet och snabbt komma igång med konkreta aktivitetsplaner från gruppnivå till koncernnivå. Version 4.0 erbjuder även ett nytt grafiskt gränssnitt som i kombination med de nyutvecklade funktionerna ger användaren ett tydligare beslutsunderlag, vilket har bekräftats av testanvändare internt och externt. ”Besluten i organisationerna fattas idag i högre grad lokalt och anpassas mer utifrån medarbetarnas förutsättningar. Därför har vi prioriterat att utveckla ett analyssystem som ökar tydligheten och tillgängligheten. Vi har gjort det lättare för användarna att arbeta självständigt och få tillgång till kommunicerbara beslutsunderlag. Version 4.0 ger bättre förutsättningar för att få igång ett strukturerat utvecklingsarbete i organisationerna och att arbeta med aktivitetsplaner som engagerar fler medarbetare” säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential. HumanPotential™ fokuserar på företagens interna resurser, t ex organisation, ledarskap och arbetsmiljö. ClientPotential™ inriktar sig på företagens externa resurser kunder och marknad, t ex avseende leveransförmåga, tillgänglighet, service och kompetens. SystemPotential™ utvärderar företagens informationssystem, dvs undersöker hur t ex webbplatsen, Intranätet eller affärsstödsystemet kan optimeras utifrån olika användares behov vad gäller områden som informationsutbud, funktionalitet och design.