PartnerTech tecknar avtal med analys- och programvaruföretaget IC-Potential

Börsnoterade PartnerTech, har tecknat ett avtal med analys- och programvaruföretaget IC-Potential om en medarbetarundersökning samt leverans av analyssystem. Samarbetet omfattar hela ParterTechs organisation vilket är cirka 1 600 medarbetare i sju länder. Samarbetet pågår under ett år, med option att förlänga ytterligare två år till.

PartnerTech har genomfört en omfattande upphandling där drygt ett tiotal konkurrenskraftiga leverantörer deltog. IC-Potentials koncept för medarbetarundersökningar med analysprogramvaran, HumanPotential™ ger PartnerTech en bra metodik för att arbeta effektivt med medarbetarengagemang.

”Vi har valt att fokusera HR funktionen på tre områden; Attrahera och behålla talanger, rätt anpassad och en flexibel organisation samt högt medarbetarengagemang. IC Potential har ett bra verktyg med en sammanhängande metodik för att på ett effektivt sätt skapa förutsättningar för ett förbättrat medarbetarengagemang. Vi kommer inte bara mäta hur väl PartnerTech lever upp till medarbetarens förväntningar utan även hur viktigt medarbetaren tycker att det är” säger Christer Thörn, VP, Human Resources.

”IC-Potentials förmåga att överleva på lång sikt påverkas i hög grad av vår vilja till förändring och hur vi aktiverar kunderna i vår produktutveckling. PartnerTech har redan i ett tidigt skede visat prov på ett starkt målmedvetet engagemang med mycket tydliga kravspecifikationer. Detta är en bra grund för ett fortsatt framgångsrikt och långsiktigt samarbete”, säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

” Vi kommer att använda undersökningsresultatet i vårt gemensamma förbättringsarbete för att ytterligare stärka våra organisationsstrukturer, vårt ledarskap och smarta arbetsprocesser samt våra värderingar. Detta för att ytterligare stärka vår konkurrenskraft och öka våra kunders lönsamhet”. säger Christer Thörn.

Christer Thörn Vice President, Human Resources, PartnerTech AB, 040-109961, christer.thorn@partnertech.se
Marcos Jorge, VD, IC-Potential AB, 08-452 06 31, 0708-660 360, marcos.jorge@ic-potential.com

Kort om PartnerTech:
PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. PartnerTech omsätter cirka 2,5 miljarder kronor och har cirka 1 600 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Malmö, är noterat på OMX Nordiska Börs, Stockholm. http://www.partnertech.se/

IC-Potential erbjuder avancerade programvaror för realtidsanalys av undersökningsresultat och tillhörande support- och konsulttjänster till företag som vill kunna jobba med strukturerad och målmedveten verksamhetsutveckling. Med smart pedagogik och en enkel uppföljningsprocess bidrar vi till att aktivera hela organisationen. IC-Potential samarbetar med börsnoterade koncerner och mindre nischföretag på svensk och internationell basis, t ex Anoto, AtriumLjungberg, Bonnier, CityMail, Europcar, Ework, HeidelbergCement, HSB, ICA, IDG, KF, KPA, MerckSerono, NCC, Roche, Schenker, Skanska, SPP, Stadium och Stockholms City. Läs mer om IC-Potential på http://www.ic-potential.se