Schenker tecknar 3-årsavtal med IC-Potential i Göteborg

Schenker, ett av Sveriges största företag inom transporter och logistiktjänster, har efter upphandling tecknat ett samarbetsavtal om Medarbetarundersökningar med programvaru- och analysföretaget IC-Potentials Göteborgskontor. Avtalet är på 3 år och omfattar samtliga ca 4 000 medarbetare i Sverige och skräddarsydda rapporter till varje chef i hela organisationen.

– Våra medarbetares kunskap och erfarenhet är en framgångsfaktor för oss när vi ska utveckla och producera logistiklösningar med bästa möjliga avvägning mellan ekonomiska och ekologiska krav. Motiverade medarbetare och chefer som kan prioritera rätt fokusområden blir helt avgörande för den dynamik som krävs av oss idag. Med IC-Potentials metodik aktiverar vi hela vår organisation på ett sätt som inte varit möjligt för oss tidigare, berättar Yvonne Pokropek, HR Direktör på Schenker i Sverige.

Samarbetet innebär att Schenkers drygt 4 000 medarbetare ska svara på en enkät där upplägget handlar om att identifiera konkreta förbättringsmöjligheter för varje avdelning och enhet. Cheferna får ett skräddarsytt material och arbetar tillsammans med sina medarbetare fram en handlingsplan med fokus på aktiviteter med störst potential.
Avtalet är ett av de största för IC-Potential och är en viktig framgång för det relativt nyöppnade Göteborgskontoret.

Regionchef Magnus Glännå kommenterar:
– Det här är ett stort och viktigt samarbetsavtal för oss, och då känns det extra kul att det är vårt Göteborgskontor som tar hem affären. Vi ser hela Norden som vår hemmamarknad men har tidigare enbart haft Stockholm som bas. Med allt fler uppdragsgivare i Västsverige ökade efterfrågan på ett lokalt kontor. Efter nogrann kartläggning av IC-Potentials tillväxtmöjligheter i VästSverige tog vi beslutet för drygt ett år sedan att expandera med ett Göteborgskontor, vilket glädjande nog på kort sikt resulterat i flera långsiktiga samarbeten.

Bland IC-Potentials övriga uppdragsgivare i Västsverige finns bl a Envac som ingår i Stena-koncernen, Tectubes, Derome, Skogssällskapet samt HSB i Göteborg och Skara.