TradeDoubler tecknar avtal med IC-Potential om globala Ledarskaps- och Medarbetarundundersökningar

Börsnoterade TradeDoubler, med inriktning på prestationsbaserade lösningar för marknadsföring och försäljning på internet har tecknat ett avtal med analys- och mjukvaruföretaget IC-Potential om en Ledarskaps- och Medarbetarundersökningar i hela världen. Avtalet omfattar en ledarskaps- och en medarbetarundersökning och avser mätningar på samtliga TradeDoublers 18 marknader. TradeDoublers ledningsgrupp får därigenom ett interaktivt och realtidsbaserat system till grund för strategiska beslut med konkreta prioriteringsförslag för ledare på alla nivåer.

Valet av leverantör föll på IC-Potential som med sin programvara HumanPotential med tillhörande support- och konsulttjänster mycket väl lever upp till de krav på information och beslutsunderlag som TradeDoubler ställer. Företagsledningen räknar med att samarbetet med IC-Potential ska bidra till ett mer produktivt arbetsklimat, mer fokuserade medarbetare och starkare interna relationer.

-I vår strävan efter att ha en organisation som uppmuntrar kommunikation och erfarenhetsutbyte och ta vara på synpunkter från våra medarbetare fann vi att IC-Potentials programvara HumanPotential på ett pedagogiskt och enkelt sätt kan hjälpa oss att identifiera och prioritera konkreta förbättringsområden. Programvarans uppbyggnad och struktur gör det möjligt för samtliga chefer inom företaget att se förbättringsmöjligheterna och utvecklingen för sina respektive avdelningar, säger William Cooper, CEO på TradeDoubler.

-TradeDoubler är ett expansivt företag som varit mycket framgångsrika i sin internationella expansion. Vi är stolta över att få bidra till deras fortsatta utveckling av chefer och övriga medarbetare, då den kunskap och erfarenhet som de har utgör basen i verksamheten, säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.