ICA Banken höjer räntan på sparkontot till 0,85 procent

Report this content

ICA Banken höjer räntan på sparkontot för privatkunder till 0,85 procent. Den nya sparräntan träder i kraft den 3 oktober 2022.

I och med räntehöjningen förstärker ICA Banken sitt erbjudande kring sparande.

– Vi förstår att inflationen och de stigande hushållskostnaderna kommer innebära utmaningar för våra kunder under hösten och vintern. I en tid med stor osäkerhet i omvärlden vill vi kunna erbjuda ett tryggt sparalternativ med bra ränta, säger Marie Halling, vd för ICA Banken.

Hon råder konsumenter att se över sina kostnader kring bolån och försäkringar.

– Jämför gärna olika alternativ för att se vad som blir billigast och bäst för dig som kund. Många drar sig för att byta bank eller försäkringsbolag, men det kan faktiskt ge betydligt mer i plånboken varje månad, avslutar Marie Halling.

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
icabanken.se, icagruppen.se

ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner digitalt och via telefon, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. ICA Bankens företagstjänster erbjuder betaltjänster och finansiella lösningar till ICA-handlare, ICA Gruppen, samt myndigheter och kommuner. ICA Banken är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och icabanken.se.